Koncept velkého luxusního kupé značky Volvo se představil už v roce 2013, ale teprve dnes se stává realitou. Nenese ovšem známé švédské logo. Jmenuje se Polestar 1 a zakládá tak samostatnou značku. Technika je ale s Volvem příbuzná. Pod karbonovou karoserií, která se bude spolu s celým autem vyrábět v Číně, je část platformy SPA automobilek Volvo a Geely. Druhá část platformy ale musela vzniknout unikátně pro tento vůz.
Volvo (tedy, vlastně Polestar) uvádí výkon 600 koní (440 kW) a točivý moment 1000 Nm, ale příliš podrobností o použitém hybridním systému nevíme. Předpokládáme, že základem je přeplňovaný dvoulitr jako u Volva S90 T8. Jediným potvrzeným údajem je dojezd 150 km v čistě elektrickém režimu, což je podle nové automobilky nejvíce ze všech plug-in hybridních vozů na trhu.
Zatímco spalovací motor má pohánět kola přední, vzadu jsou dva elektromotory. Absence centrálního hřídele snižuje hmotnost a setrvačné hmoty, zároveň mohou zadní elektromotory sloužit k vektorování točivého momentu. Polestar 1 má také jako první vůz nový adaptivní elektronicky řízený podvozek CESi.
Doporučujeme: Čínské Volvo představilo sériovou verzi konceptu Lynk & Co 01 a novou studii 03
O dynamice nebo spotřebě se nemluví, ale tipujeme akceleraci na 100 km/h kolem čtyř sekund a nejvyšší rychlost omezenou na 250 km/h. Uvádět spotřebu benzinu je u vozu s elektrickým dojezdem přes 100 km obtížné. Polestar tvrdí, že tohle auto si nekoupíte do osobního vlastnictví. Vozy budou k dispozici k pronájmu v režimu all-inclusive na dva nebo tři roky. Svůj vůz si vyberete online a automobilka ani nebude mít klasické showroomy.
Polestar rovněž potvrdil příchod menšího modelu Polestar 2 v roce 2019, což je plánovaný plně elektrický konkurent Tesly Model 3. Všechny další modely značky Polestar již budou výhradně plně elektrické.