Peugeot 308 je pohledný hatchback slibující kvalitní svezení. Kombi přijde na jaře (první jízdní dojmy)

přidejte názor
  • Nový Peugeot 308 vstoupil na český trh. Zatím jako hatchback, kombi dorazí na jaře 

  • Nastupující generace je o 11 cm delší a má o 5,5 cm delší rozvor náprav 

  • Nabídka spalovacích jednotek končí na výkonu 130 koní, silnější motory budou dostupné pouze jako plug-in hybridy 

  • Příští rok bude nabídka rozšířena o elektrickou 308 s dojezdem 400 km. Peugeot chystá pro letošní autosalon v Paříži také jedno překvapení 

Na český trh vstoupila nejnovější generace oblíbeného Peugeotu 308. Automobilka během osmi let prodala v Evropě 1 310 000 exemplářů, takže nadcházející vydání má na co navazovat. České ceny karoserie hatchback startují částkou 490 000 Kč, za vrcholné provedení zaplatí zájemci 1 020 000 Kč. Příplatek za karoserii kombi činí 20 000 Kč.

Peugeot 308 SW dorazí na jaře. Kromě většího zavazadlového prostoru nabídne také více místa ve druhé řadě, protože má oproti hatchbacku prodloužený rozvor náprav. Francouzská automobilka nabídku modelu 308 dále rozšíří příští rok, kdy začne prodávat elektrickou variantu. Na rozdíl od elektrické DS 4 bude vycházet ze stávající platformy EMP2. Kapacita akumulátorů má být až 54 kWh, což vystačí pro dojezd zhruba 400 km. Zajímavé je, že už nepůjde o klasické lithium-iontové baterie. Peugeot nasadí složení kombinující mangan, kobalt a nikl.

Na trh vstupuje nová DS 4. Není to jen jinak tvarovaný Opel Astra, v rukávu má zajímavé trumfy
Přečtěte si také:

Na trh vstupuje nová DS 4. Není to jen jinak tvarovaný Opel Astra, v rukávu má zajímavé trumfy

Ve stejném roce jako elektromobil přijde do nabídky také mild-hybrid. A ani to pravděpodobně nebude vše. Peugeot na tiskové konferenci k uvedení nové 308 na český trh oznámil, že pro letošní autosalon v Paříži (pokud nějaký bude) má připravené překvapení. Mohlo by se jednat o ostrou sportovní verzi PSE s dvojicí elektromotorů a zážehovou šestnáctistovkou pod kapotou. Takový Peugeot 308 by mohl mít systémový výkon 300, nebo dokonce 360 koní.

Velmi pohledný hatchback 

Peugeot 308 nové generace se designově opravdu povedl, což ale nakonec platí také o Opelu Astra a hatchbacku DS 4. Na pohled nejatraktivnější je samozřejmě sportovně střižená úroveň GT a GT Pack postavená na osmnáctipalcových kolech a vybavená specifickým provedením masky chladiče. Nižší výbava Allure stojí na sedmnáctkách a základní Active Pack má šestnáctipalcové disky.

Do designu nastupující novinky výraznou měrou promluvila také aerodynamika, jak to je v dnešní době běžné. Automobilky se snaží ušetřit produkci emisí, kde se dá. Právě snižování odporu vzduchu je jednou z osvědčených cest. Optimalizací tvaru vnější karoserie bylo dosaženo snížení produkce emisí CO2 o zhruba dva gramy. Českého zákazníka tyto věci moc zajímat nemusí, protože se na našem trhu nic jako emisní daně zatím neobjevilo. Účinná aerodynamika ovšem přináší také ryze praktickou výhodu v podobě nízkého aerodynamického hluku. A ano, Peugeot 308 je uvnitř při jízdě velmi tichý.

Atraktivní provedení GT nebo GT Pack poznáte podle specifického provedení masky. Nové 308 velmi sluší (zdroj: Lukáš Dittrich, Autobible.cz)
Standardem pro GT a GT Pack jsou osmnáctipalcové disky. Zadní svítilny využívají 3D efekt (zdroj: Lukáš Dittrich, Autobible.cz)

Peugeot 308 sdílí se svými sourozenci základní platformu EMP2. Podle informací z tiskové konference ale má ve srovnání s Astrou a DS 4 více jak polovinu specifických dílů. Oproti staré generace došlo ke zvětší délky karoserie o 11 cm, přičemž rozvor byl prodloužen o 5,5 cm. V interiéru by tak mělo být více místa.

Průhledový displej nebude, máme i-Cockpit

Kabina vás určitě nezklame. Peugeot už delší dobu prodává auta, která uvnitř nabízí velmi kvalitní materiály a zpracování na vysoké úrovni. Nastupující generace se tohoto trendu drží. Minimálně pokud jde o vyšší výbavy. Námi testované GT přináší částečné čalounění Alcantarou, kovové pedály, hliníkové dekory a tak podobně. Za celkem rozumných 43 tisíc lze dokoupit také čalounění kůží Nappa.

Přístrojový štít je opět umístěný nad volantem. Pokud vám toto uspořádání nevyhovuje, můžete si pořídit Opel Astra (zdroj: Lukáš Dittrich, Autobible.cz)
Na lištu s dotykovými políčky si můžete přidat 6 zcela libovolných zkratek. Velmi šikovná pomůcka! (zdroj: Lukáš Dittrich, Autobible.cz)

Interiéru samozřejmě dominují displeje. Peugeot stále razí provedení i-Cockpit, což znamená přístrojový štít posazený na palubní desce, na který se řidič dívá přes volant, nikoliv skrz něj. Nová 308 bude mít ve standardu digitální přístrojový štít s displejem o velikosti 10", ve vyšších výbavách přidá 3D efekt a možnosti nastavení zobrazení. Právě kvůli takovémuto uspořádání nebude v nabídce head-up displej. Peugeot ho vlastně nepotřebuje.

Druhý desetipalcový displej je uprostřed palubní desky. Šikovnou pomůckou dostupnou od druhé úrovně výbavy Allure je lišta nabízející šest dotykových políček umístěná přímo pod displejem. Co přesně budou tato políčka ovládat, to si mohou uživatelé nastavit zcela libovolně. Může tam být třeba oblíbený telefonní kontakt, oblíbená teplota klimatizace, případně cokoliv jiného. Obecně má tato pomůcka nabízet zkratky pro nejrůznější funkce, které daný uživatel preferuje. Díky tomu nebude nutné proklikávat se skrz menu. Velmi šikovný pomocník!

Opel Astra nové generace vstoupil na český trh. Diesel mu nechybí, kombi dorazí vzápětí
Přečtěte si také:

Opel Astra nové generace vstoupil na český trh. Diesel mu nechybí, kombi dorazí vzápětí

S příchodem nové generace 308 přichází do nabídky také nová elektronická architektura, na které stojí právě multimediální systém a digitální přístrojový štít. Naposledy výrobce tyto systémy měnil v roce 2010. Uživatelům taková změna přináší lepší grafiku a mnohem širší možnosti nastavení. Kromě zmíněné dotykové lišty dává Peugeot velkou svobodu také co do nastavení základního zobrazení středového displeje i přístrojového štítu. Samozřejmostí je aktualizace software na dálku nebo pokročilé hlasové ovládání. To zatím není dostupné v češtině. České pokyny by měla 308 začít rozpoznávat zhruba od poloviny letošního roku.

Po praktické stránce slibuje Peugeot řadu úložných prostorů, které dávají dohromady objem 34 l. Zavazadelník disponuje v základním uspořádání objemem 412 l, v případě plug-in hybridů je to 361 l. Místa je v interiéru dost, nicméně třeba taková Astra podle našeho subjektivního dojmu nabízí ve druhé řadě cestujícím více prostoru.

130 spalovacích koní, víc už jen hybridy

Nabídka motorů je shodná s Opelem Astra. Zážehový tříválec 1.2 PureTech je dostupný ve výkonových variantách 110 a 130 koní, dieselovou alternativu představuje čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 130 koní. Všechny spalovací motory jsou standardně spojeny s manuální převodovkou. Alternativou (s výjimkou slabší dvanáctistovky) je osmistupňový automat.

Kdo chce více, ten musí sáhnout po plug-in hybridu kombinujícím přeplňovanou šestnáctistovku a jeden elektromotor. Dnes už dobře známé elektrifikované hnací ústrojí je naladěno na 180 nebo 225 koní. My jsme během prvních jízd vyzkoušeli vrcholný hybrid s cenovkou přes milion korun. Dynamika mu opravdu nechybí, lehkost už možná trochu ano. Přece jen jde o hatchback o hmotnosti 1,7 tuny. Podvozek ovšem vypadá velice slibně. Zdá se, že Peugeot našel ideální kompromis mezi přijatelným komfortem a jistotou v zatáčkách. Na podrobnější hodnocení bychom potřebovali větší porci kilometrů, první dojem z jízdy je ovšem velmi pozitivní.

Peugeot 308 nové generace také disponuje armádou asistentů. Poprvé u této značky například dostanete adaptivní maticová LED světla, systém sledování mrtvých úhlů má větší dosah a hlavně v průběhu letošního roku přijde do nabídky paket asistenčních systémů 2.0 obsahující kromě jiného také automatickou změnu jízdního pruhu, kdy řidič pouze vydá pokyn k přejetí do vedlejšího pruhu a řízení samotné obstará vůz. Stejně tak automobil vybavený tímto paketem zvládne automatické snižování rychlosti podle poloměru zatáček nebo vám bude doporučovat maximální povolenou rychlost.

Peugeot 308 se zdá být velmi zajímavým zástupcem nižší střední třídy. Zejména s karoserií kombi by to mohl být pro v ČR tolik oblíbenou Octavii celkem velký problém.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?