Peugeot 208 nové generace přichází také jako elektromobil s dojezdem až 340 km

1 nový názor
  • Automobilka Peugeot oficiálně představila novou generaci modelu 208

  • Základem je nová platforma CMP

  • Kromě klasických motorů přichází novinka také jako elektromobil

  • Model e-208 ujede podle normy WLTP až 340 km 

  • Elektrická verze zároveň nabídne nejvyšší výkon a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,1 s

  • Na trh přijde nová 208 na podzim 

Automobilka Peugeot ukáže na ženevském autosalonu ve světové premiéře novou generaci modelu 208. Ta stojí na nové platformě označené jako CMP, což kromě jiného umožnilo také existenci elektrického provedení. Na trh dorazí kompaktní francouzská novinka v průběhu podzimu.

Platforma CMP/e-CMP je určena automobilům segmentu B a C. Kromě zástavby elektrického pohonu přináší také další výhody. Například snižuje hmotnost o 30 kg, snižuje vibrace i hluk v interiéru, zlepšuje aerodynamiku a umožňuje nasazení spousty asistenčních systémů známých z automobilů vyšších kategorií. Nová 208 tak nabídne adaptivní tempomat, aktivní systém vedení v pruzích, hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání dálkových světel nebo zcela automatické parkování (řidič už neovládá ani pedály).

Peugeot 508 Sport Engineered: Budoucnost sportovních Peugeotů je dost rychlá, ale hybridní
Přečtěte si také:

Peugeot 508 Sport Engineered: Budoucnost sportovních Peugeotů je dost rychlá, ale hybridní

Hlavní novinkou této generace je příchod elektrické verze e-208. Ta bude alespoň pro začátek hrát také roli toho nejvýkonnějšího, co si můžete pořídit. Elektromotor totiž nabízí výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 260 Nm. Tomu se z nabídky spalovacích jednotek blíží akorát nejsilnější tříválec 1.2 PureTech naladěný na 96 kW (130 k). Ve sportovním režimu akceleruje Peugeot e-208 z nuly na 100 km/h za pěkných 8,1 s.

Baterie jsou umístěné v podlaze, takže lze očekávat kromě slušné dynamiky rovněž slušné jízdní vlastnosti, protože takové řešení snižuje těžiště auta. Jejich kapacita je 50 kWh a podle normy WLTP vystačí pro ujetí až 340 km. Peugeot slibuje na baterie záruku 8 let/160 000 km, což je doba, po kterou by měly mít nejméně 70 % své původní kapacity. Dobití z běžné domácí zásuvky trvá šestnáct hodin, rychlonabíjecí stanice disponující výkonem 100 kW zvládnout nabít malý Peugeot na 80 % za třicet minut.

Test: Peugeot 508 1.6 Puretech GT: Co je hezké, nebývá vždy praktické
Přečtěte si také:

Test: Peugeot 508 1.6 Puretech GT: Co je hezké, nebývá vždy praktické

Nabídka ostatních motorů obsahuje tři verze zážehového tříválce 1.2 PureTech o výkonu 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). První jmenovaný je spojen s pětistupňovým manuálem, v druhém případě je na výběr šestistupňová přímo řazená převodovka a osmistupňový automat, vrcholný tříválec bude dostání výhradně s osmistupňovým automatem. Diesel je k dispozici jen jeden, a sice čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 74 kW (100 k) kombinovaný se šestistupňovým manuálem. Samozřejmě je otázkou, na kterých trzích se naftová 208 bude nabízet.

Design nového Peugeotu 208 logicky následuje modely značky z poslední doby. Ve vrcholných výbavách může mít vůz také diodová světla nebo sedmnáctipalcová litá kola. Na délku měří francouzská novinka 4055 mm, široká je 1745 mm a vysoká 1430 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2540 mm. V interiéru na vás opět čeká známé řešení i-Cockpit a případně také bohatá výbava zahrnující v nejvyšší specifikaci GT také čalounění Alcantarou. Zavazadlový prostor disponuje objemem 265 litrů.

Petr (neregistrovaný)
Jenom další elektrický nesmysl.Nyní poroste cena elektřiny už jen nahoru.Proto říkám,nemám zájem o nic co má velký odběr elektřiny.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?