Peugeot 2008 (2020) na českém trhu: Překvapuje obratností i výrazným designem

3 nové názory
  • Na trh přichází nová generace Peugeotu 2008

  • K mání bude s třemi benzinovými a dvěma naftovými motory

  • V příštím roce přijde elektrická verze s výkonem 100 kW (136 k)

  • Ceny pro tuzemský trh nebyly zatím stanoveny

Českému zastoupení značky Peugeot se podařilo dostat novou 2008 do České republiky ve stejné chvíli, kdy probíhají první mezinárodní prezentace. Není divu, končící generace je v letošním roce jeho nejprodávanější model na tuzemském trhu. Novinka stojí na platformě CMP2, stejně jako nedávno představený Peugeot 208, na rozdíl od něj má ale například hliníkovou nápravnici. Je o 14,1 cm delší než předchůdce, výška klesla o 2,6 cm a rozvor narostl o 6,7 cm. Kapacita kufru činí 434 až 1476 litrů, oproti starší 2008 jde bez sklopených opěradel o nárůst o 24 litrů. Paleta výhradně přeplňovaných motorů zahrnuje benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 74, 96 nebo 114 kW (100, 130 nebo 155 k) a naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi, dostupný se 74 nebo 96 kW (100 nebo 130 k).

Výrazným designem s ostrými hranami se nový Peugeot 2008 svému předchůdci značně vzdaluje
Peugeot 2008 2020 má o 7 cm delší rozvor, délka karoserie narostla o dvojnásobnou hodnotu

Základní výbava Active obsahuje 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety včetně denního svícení, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, audiosystém se 7“ dotykovým displejem a konektivitou skrze Bluetooth, Apple Car Play č Android Auto a také paket Safety. V jeho rámci umí 2008 číst dopravní značky, varovat před opuštěním jízdního pruhu, automaticky brzdit před překážkami a také sledovat únavu řidiče. Zajímavostí je, že k základnímu provedení dostanete efektní oranžový metalický lak.

Stejně jako ostatní modely značky má i 2008 „i-cockpit“. Nezvyklé ergonomické řešení s nízko posazeným volantem vyžaduje zvyk. Všimněte si stylového „pistolového“ voliče automatu

Střední výbava Allure přidává elektrickou parkovací brzdu, couvací kameru, přístrojový štít i-Cockpit s holografickým zobrazením, automatickou klimatizaci, hands-free startování nebo třeba 17“ litá kola. Luxusnější provedení GT Line pak ke všemu výše uvedenému přihodí rozšířenou asistenční výbavu s kamerou a radarem, full LED svělomety (včetně mlhovek), přední parkovací asistent, ambientní osvětlení interiéru a několik stylových doplňků. Vrcholná verze GT pak nabídne adaptivní tempomat s funkcí stop & go, udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívaná sedadla částečně čalouněná Alcantarou a také 3D navigační systém. Obrazovka infozábavního systému má v tomto případě úhlopříčku 10 palců. Připlatit si můžete například za kožené čalounění Nappa, 515W audiosystém Focal či otevíratelné panoramatické střešní okno. Přítomen může být i soubor „terénních“ nastavení jízdní elektroniky Grip Control ve verzi Advanced, tedy s asistentem sjíždění svahů.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Byly to příjemné měsíce
Přečtěte si také:

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Byly to příjemné měsíce

Naše krátká projížďka proběhla v silnější verzi naftového 1.5 BlueHDi, která je vždy kombinována s osmistupňovou automatickou převodovkou. Motor je dost dobře utlumený s hmotou relativně lehkého auta nemá problém, automat řadí stejně jako v jiných Peugeotech bez cukání a inteligentně. Jízdní komfort na 17“ kolech s pneumatikami 215/60 je zcela bez připomínek, 2008 s nimi zvládá menší i větší nerovnosti bez odskakování nebo ran odspodu. Překvapivě čiperné řízení v kombinaci s malým volantem dodává autu dojem obratnosti, je přesné, ale velké množství zpětné vazby v něm nenajdete.

Peugeot 2008 2020: Technické údaje všech motorizací

1.2 PureTech 100 MT6 1.2 PureTech 130 MT6 1.2 PureTech 130 EAT8 1.2 PureTech 155 EAT8 1.5 BlueHDi MT6 1.5 BlueHDi EAT8
Zdvihový objem (cm3): 1199 1199 1199 1199 1499 1499
Počet válců: 3 3 3 3 4 4
Převodovka: 6° man. 6° man. 8° auto. 8° auto. 6° man. 8° auto.
Max. výkon (kW/k): 74/100 96/130 96/130 114/155 74/100 130/96
Max. točivý moment (Nm): 205 230 230 240 250 250
Zrychlení 0-100 km/h (s): 12,0 9,7 9,9 8,9 11,8 10,1
Max. rychlost (km/h): 183 202 199 206 185 199
Spotřeba (l/100 km): 5,4 5,6 6,0 6,1 4,5 4,7

Podobně jako předchozí generace si i tato zachovává příjemně kompaktní půdorys, který se dá snadno umístit na českou okresku nebo do parkovacího místa. Což znamená, že stejně jako v minulém vydání je prostoru uvnitř tak tak, interiér vyhoví spíše ženám. U námi testované verze s panoramatickým oknem se dopředu i dozadu nejlépe poskládají osoby s výškou do 180 centimetrů, pro nohy je ale vzadu místa dost. Specifikem je pak palubní deska a přístrojový štít i-Cockpit, které dle představ Peugeotu velí sedět s volantem v klíně a na ukazatele koukat přes něj. Buď vám toto uspořádání vyhoví, nebo přistoupíte na tuto francouzskou hru, možná jde jen o zvyk, ale někomu by taková pozice mohla přijít nepřirozená.

Nová 2008 tedy staví na podobných základech, jako veleúspěšná předchozí generace, a nadále je rozvíjí. Zachovává si šikovné rozměry, přidává skvěle fungující automat a díky výraznému designu si ji jen tak s něčím nespletete. I tak ale před podpisem objednávky doporučíme sednout si dovnitř a zjistit, jak se snesete se specifickou polohou za volantem.

Rostislav (neregistrovaný)
Tři válce nemusím, ale Peugeot si věří a zvyšuje výkon na 155 koní. Krouťák na 240 Nm.
Milan Šmid (neregistrovaný)
TAKOVÉ AUTA MYŠLENO S MOTORY DO 1,2 LITRU BY MĚLI DOSTÁVAT VÝHRADNĚ ÚŘEDNICI EU A ÚŘEDNICI VŠECH STÁTNÍCH INSTITUCI !!!!!! AŽ SE TE JÍZDY UŽIJÍ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§§§§
  • Našli jste v článku chybu?