Českému zastoupení značky Peugeot se podařilo dostat novou 2008 do České republiky ve stejné chvíli, kdy probíhají první mezinárodní prezentace. Není divu, končící generace je v letošním roce jeho nejprodávanější model na tuzemském trhu. Novinka stojí na platformě CMP2, stejně jako nedávno představený Peugeot 208, na rozdíl od něj má ale například hliníkovou nápravnici. Je o 14,1 cm delší než předchůdce, výška klesla o 2,6 cm a rozvor narostl o 6,7 cm. Kapacita kufru činí 434 až 1476 litrů, oproti starší 2008 jde bez sklopených opěradel o nárůst o 24 litrů. Paleta výhradně přeplňovaných motorů zahrnuje benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 74, 96 nebo 114 kW (100, 130 nebo 155 k) a naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi, dostupný se 74 nebo 96 kW (100 nebo 130 k).
Základní výbava Active obsahuje 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety včetně denního svícení, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, audiosystém se 7“ dotykovým displejem a konektivitou skrze Bluetooth, Apple Car Play č Android Auto a také paket Safety. V jeho rámci umí 2008 číst dopravní značky, varovat před opuštěním jízdního pruhu, automaticky brzdit před překážkami a také sledovat únavu řidiče. Zajímavostí je, že k základnímu provedení dostanete efektní oranžový metalický lak.
Střední výbava Allure přidává elektrickou parkovací brzdu, couvací kameru, přístrojový štít i-Cockpit s holografickým zobrazením, automatickou klimatizaci, hands-free startování nebo třeba 17“ litá kola. Luxusnější provedení GT Line pak ke všemu výše uvedenému přihodí rozšířenou asistenční výbavu s kamerou a radarem, full LED svělomety (včetně mlhovek), přední parkovací asistent, ambientní osvětlení interiéru a několik stylových doplňků. Vrcholná verze GT pak nabídne adaptivní tempomat s funkcí stop & go, udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívaná sedadla částečně čalouněná Alcantarou a také 3D navigační systém. Obrazovka infozábavního systému má v tomto případě úhlopříčku 10 palců. Připlatit si můžete například za kožené čalounění Nappa, 515W audiosystém Focal či otevíratelné panoramatické střešní okno. Přítomen může být i soubor „terénních“ nastavení jízdní elektroniky Grip Control ve verzi Advanced, tedy s asistentem sjíždění svahů.
Naše krátká projížďka proběhla v silnější verzi naftového 1.5 BlueHDi, která je vždy kombinována s osmistupňovou automatickou převodovkou. Motor je dost dobře utlumený s hmotou relativně lehkého auta nemá problém, automat řadí stejně jako v jiných Peugeotech bez cukání a inteligentně. Jízdní komfort na 17“ kolech s pneumatikami 215/60 je zcela bez připomínek, 2008 s nimi zvládá menší i větší nerovnosti bez odskakování nebo ran odspodu. Překvapivě čiperné řízení v kombinaci s malým volantem dodává autu dojem obratnosti, je přesné, ale velké množství zpětné vazby v něm nenajdete.
Peugeot 2008 2020: Technické údaje všech motorizací
1.2 PureTech 100 MT6 | 1.2 PureTech 130 MT6 | 1.2 PureTech 130 EAT8 | 1.2 PureTech 155 EAT8 | 1.5 BlueHDi MT6 | 1.5 BlueHDi EAT8 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm3): | 1199 | 1199 | 1199 | 1199 | 1499 | 1499 |
Počet válců: | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Převodovka: | 6° man. | 6° man. | 8° auto. | 8° auto. | 6° man. | 8° auto. |
Max. výkon (kW/k): | 74/100 | 96/130 | 96/130 | 114/155 | 74/100 | 130/96 |
Max. točivý moment (Nm): | 205 | 230 | 230 | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 12,0 | 9,7 | 9,9 | 8,9 | 11,8 | 10,1 |
Max. rychlost (km/h): | 183 | 202 | 199 | 206 | 185 | 199 |
Spotřeba (l/100 km): | 5,4 | 5,6 | 6,0 | 6,1 | 4,5 | 4,7 |
Podobně jako předchozí generace si i tato zachovává příjemně kompaktní půdorys, který se dá snadno umístit na českou okresku nebo do parkovacího místa. Což znamená, že stejně jako v minulém vydání je prostoru uvnitř tak tak, interiér vyhoví spíše ženám. U námi testované verze s panoramatickým oknem se dopředu i dozadu nejlépe poskládají osoby s výškou do 180 centimetrů, pro nohy je ale vzadu místa dost. Specifikem je pak palubní deska a přístrojový štít i-Cockpit, které dle představ Peugeotu velí sedět s volantem v klíně a na ukazatele koukat přes něj. Buď vám toto uspořádání vyhoví, nebo přistoupíte na tuto francouzskou hru, možná jde jen o zvyk, ale někomu by taková pozice mohla přijít nepřirozená.
Nová 2008 tedy staví na podobných základech, jako veleúspěšná předchozí generace, a nadále je rozvíjí. Zachovává si šikovné rozměry, přidává skvěle fungující automat a díky výraznému designu si ji jen tak s něčím nespletete. I tak ale před podpisem objednávky doporučíme sednout si dovnitř a zjistit, jak se snesete se specifickou polohou za volantem.