Opel poprvé v Česku ukázal novou Mokku: stylový crossover, kterým chce „ukrást show“ sourozencům od PSA

1 nový názor
  • Stylový, technicistní design s lehkým retro odstartoval nový designový směr značky

  • Nově řešená příď „Opel Vizor“ byla inspirována legendárním kupé Manta ze 70. let

  • Oproti předchozí generaci má vyváženější proporce a působí agilněji

  • Základem je platforma CMP, kterou používá skupina PSA i pro další modely

  • Opticky se verze se spalovacími motory od čistě elektrické neliší. Ta má navíc je štítky s písmenkem „e“

  • Prodeje se na českém trhu rozeběhnout v únoru 2021

  • Největší zájem se u nás očekává od verze s motorem 1.2 Turbo

  • Čistě elektrické provedení Mokka-e bude v ČR jen „třešničkou na dortu“

  • Pohon všech kol oproti dřívějšku již k dispozici nebude

Nová generace modelu hierarchicky umístěného mezi Crosslandem a Grandlandem X hraje zejména na stylovou notu. Ostře řezané tvary vypadají naživo stejně atraktivně jako na fotografiích. Přispívá k tomu jak kontrast barvy karoserie s výrazným černým oplastováním, tak i např. černá kapota a černá střecha, ale rovněž i výrazná osmnáctipalcová kola. Technicistní vzhled pomáhají dotvářet chytré světlomety Matrix LED v nově pojaté přídi s plnou maskou (u Opelu ji říkají Vizor) inspirovanou legendárním kupé Manta ze 70. let.

Ostře řezaná Mokka působí tak trochu jako prototyp určený jen pro nějakou výstavu. Její design tak nepochybně bude polarizovat lidi na zapřísáhlé příznivce a zapřísáhlé odpůrce. A to je pro tento Opel jistě dobře, neboť náležitá pozornost je v době inflace novinek na trhu jistě ku prospěchu věci.

Svébytně stylizovanou Mokku si s jiným Opelem určitě nespletete. A s technicky příbuznými modely PSA už vůbec ne
Automobilky by v menších crossoverech rády viděly mladé řidiče, ale v praxi v nich potkáváme spíše seniory

Stylový dojem navozuje i interiér s hezky „uklizenou“ minimalistickou palubní deskou, v jejímž případě Opel mluví o tzv. vizuálním detoxu. Řidič má před sebou velkou dvanáctipalcovou obrazovku tvořící přístrojový štít a po pravé straně ve stejné výšce umístěný středový dotykový displej (7 nebo 10 palců) s grafikou velmi podobnou té u koncernových sourozenců. Všechny funkce se neovládají jen přes displej, pro ty hlavní byla zachována konvenční tlačítka. Celkové provedení působí přehledně a potěší i kompatibilnost infotainmentu jak s Android Auto, tak Apple Car Play. Volant pochází z regálů Opelu, naprostou novinkou je ale volič samočinné převodovky, který podobně jako u nové Škody Octavia tvoří prostorově nenáročný mini přepínač ve škvírce středového tunelu.

https://autobible.euro.cz/test-opel-corsa-15-ctdi-nemecko-s-galskou-prichuti/

Při prvním statickém seznámení nás zaujala velmi pohodlná, prostorově velkorysá přední sedadla s dlouhým sedákem a dobrým bočním vedením. Naopak mírným zklamáním je vcelku omezený prostor pro nohy zadních cestujících. Zavazadelník se mezigeneračně mírně zmenšil, ale i s objemem 350 l pro běžné potřeby dostačuje. Mokka totiž nemá plnit roli rodinného auta, pro tyto potřeby má Opel v nabídce jiné modely.

Digitální přístrojovku se středovým panelem natočeným k řidiči mají „fosilní” i elektrická verze společnou. Sluší oběma
Pohonné ústrojí Mokky-e známe už z elektrických variant Corsy nebo Peugeotu 208, Opel uvádí dojezd až 322 km

Jinak platí to, co jsme psali již dříve: pohon předních kol stejně jako u sesterských modelů DS 3 Crossback nebo Peugeot 2008 v základu obstarává přeplňovaný čtyřválec 1.2 l/100 kW (130 k), a to ve spojení buď s manuální šestistupňovou, nebo samočinnou osmistupňovou převodovkou. A to v provedení s výkonem 74 kW (100 k) nebo 96 kW (130 k). O tento agregát se na našem trhu očekává největší zájem. Alternativou k němu je čtyřválcový diesel 1.5 CDTI s výkonem 81 kW (110 k). Ten je jen v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Pro fajnšmekry bude k dispozici i čistě elektrická verze Mokka-e s 50kWh baterií a elektromotorem s výkonem 100 kW (136 k). To je stejné ústrojí, které využívá i Corsa-e. Elektrická Mokka s ním dosáhne nejvyšší rychlosti 150 km/h a v ideálních podmínkách na jedno nabití ujede až 322 km.

Ceny na českém trhu nejsou známy. V Německu přijde nejlevnější verze Mokky na necelých 20 000 eur (v přepočtu cca 546 000 Kč) a Mokka-e startuje na částce necelých 33 000 eur (v přepočtu cca 900 000 Kč).

  • Našli jste v článku chybu?