Pod kapotu SUV Opel Grandland X se nastěhoval nový vrcholný turbodiesel. S ním přibylo na páté dveře označení Turbo D, které jsme mohli vídat na přelomu 80. a 90. let skoro na každém autě, než začaly být v módě různé kombinace písmen T, D a I. Ale teď vážně. Nový dvoulitrový diesel v tomto Opelu je prozatím to nejsilnější, co se v něm dá koupit.
Čtyřválec má výkon 130 kW (177 k) v 3750 min-1 a točivý moment 400 Nm v 2000 min-1. Důležitý je samozřejmě údaj kombinované spotřeby: 4,8 až 4,9 litru na 100 km podle zvolených kol. Převodovka je standardně osmistupňová automatická. Nový motor pochází od koncernu PSA Peugeot-Citroën, do kterého nyní Opel patří. Stejný motor má třeba technicky příbuzný Peugeot 3008.
Doporučujeme: Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
S novým naftovým dvoulitrem se Opel Grandland X dostane na 100 km/h za 9,1 sekundy a rozjede se na 214 km/h. SUV také zvládne tahat 2000 kg těžký brzděný přívěs. V Německu už SUV Opelu dostalo cenovku 37 320 eur, což je po přepočtu asi 952 000 korun. Prodává se tam jen v nejvyšší výbavě Ultimate.
Musíme si ještě počkat, v jaké specifikaci bude dvoulitrový turbodiesel nabízen na našem trhu. Výbava Ultimate znamená mimo jiné 19" kola, adaptivní full-LED světlomety, vyhřívaná sedadla i vzadu, kamery utvářející 360° obraz kolem celého auta, kožená sedadla AGR vpředu či audio systém Denon.