Opel Corsa má po modernizaci. Změny vzhledu doprovází vylepšená elektronická výbava a novinky pod kapotou

1 nový názor

Nejmenší Opel na českém trhu dorazí ve druhém pololetí s černým „hledím“, bleskově rychlým infotainmentem, 48voltovým mild-hybridním systémem a silnější elektrickou verzí, která dojede dále.

Modernizovaná verze přiváží novou příď po vzoru větších modelů s maskou Vizor, která byla inspirována legendárním kupé Manta ze 70. let. Černé „hledí“ pokrývá příď vozu a integruje masku chladiče, světlomety a centrálně umístěné logo značky do jednoho prvku. Corsa má nově standardní LED světlomety a za příplatek budou k dispozici nové maticové světla Intelli-Lux LED se 14 namísto dřívějších 8 jednotlivě ovladatelných LED segmentů. Zádi dominuje velký nápis „Corsa“ přes celé víko zavazadlového prostoru.

Interiér dostal do vínku nové čalounění sedadel a jiný volant, stále ale se známými tlačítky. Za příplatek omlazená Corsa nabídne plně digitální kokpit založený na platformě Snapdragon od společnosti Qualcomm s intuitivním infotainmentem a až 10“ barevným dotykovým displejem. Navigační systém teď nabízí nejen online služby, ale i rozpoznávání hlasu a bezdrátové aktualizace. Displeje mají vyšší rozlišení i ostřejší obraz a odezva celého systému se významně zlepšila. 

Test Opel Corsa 1,5 CTDi: Německo s galskou příchutí
Přečtěte si také:

Test Opel Corsa 1,5 CTDi: Německo s galskou příchutí

Smartphony s Apple CarPlay a Android Auto půjde připojit a nabíjet již bezdrátově. Navigační systém nabídne propojené služby, přirozené rozpoznávání řeči „Hey Opel“ a aktualizace vzduchem. K dispozici bude více asistenčních systémů a přínosem je také nová zadní panoramatická couvací kamera s vysokým rozlišením. 

Elektrická verze nově nese označení Corsa Electric a do vínku dostala novou generaci elektropohonu koncernu Stellantis. Elektromotor, který pohání přední kola, disponuje největším výkonem 156 koní, točivým momentem 260 Nm a zásobuje ho větší baterie s využitelnou kapacitou 48,1 kWh namísto dřívějších 46,3 kWh. Dojezd v cyklu WLTP je tak nyní až 402 km, zatímco dříve to bylo 357 km. 

Nová Corsa je prvním Opelem s 48voltovým mild-hybridním systémem koncernu Stellantis. Zážehovým motorům o výkonu 100 a 136 koní totiž nově vypomáhá startér-generátor. Dostupné jsou s novou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, jejíž volič místo páky tvoří prostorově nenáročný mini přepínač ve škvírce středového tunelu. Baterie mild-hybridních verzí je umístěna pod sedadlem řidiče, objem zavazadlového prostoru 309 litrů tak zůstal nedotčen. 

Prodeje modernizované Corsy se rozeběhnou v druhé polovině letošního roku. Corsa tak jede dál, zatímco Ford letos ukončí výrobu Fiesty a Volkswagen zvažuje vyřazení Pola z nabídky kvůli normě Euro 7.

Opel Corsa je velice pěkné auto, ale já jsem si nedávno pořídila v autobazaru Audi. Auto bylo ve skvělém technickém stavu, jen jsem si musela objednat firmu na překlad do aut Audi, jelikož nekomunikovalo v češtině. Byla to investice, která se mi vyplatila a já konečně rozumím všemu co je napsáno na palubním počítači.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?