S vozy kategorie MPV je to dnes na trhu těžké a výběr se navíc neustále tenčí. Dokonce i Opel, který nyní zažívá bouřlivé období, možná ze své nabídky časem bez přímého nástupce stáhne Zafiru. Lidé zkrátka chtějí SUV a crossovery, ke kterým právě od tradičních karoserií utíkají. Nicméně pokud přece jen hledáte skutečný praktický přepravník, ještě jich pár v prodeji najdete. Jedním takovým je i nový Opel Combo Life.
Opel Combo Life technicky vychází z příbuzných modelů koncernu PSA Peugeot-Citroën, má ale vlastní design, v interiéru používá mnoho vlastních řešení a především je zajímavý tím, že i do kategorie osobních dodávek přináší výbavu, kterou najdete spíše v luxusnějších vozech vyšších segmentů (jistě, plno toho je za příplatek).
Doporučujeme: Elektrický koncept Opel GT X Experimental ukazuje podobu budoucích modelů značky
S novým Opelem Combo Life jsme se krátce seznámili v okolí Karlštejna. Na zkoušku jsme vzali krátkou verzi se základní naftovou patnáctistovkou. Musíme ale říci, že dokud vůz nezatížíte pěticí dobře živených automobilových novinářů, není dynamický projev špatný. Jen na ty pomalé vracečky je potřeba dvojka, ale převodovka má docela dlouhé odstupňování. Dobrou zprávou je, že ani pod zátěží a za studena o naftovém motoru 1,5 l téměř nevíte. V autě je naprosté ticho. Dovolujeme si říci, že takhle tichou a kultivovanou osobní dodávku jsme vážně nečekali. Tady palec nahoru. Nicméně za 110 km/h jsme se nepouštěli, nebylo kde. Takže na hodnocení hluku v kabině při dálničním tempu si musíme počkat na klasický test.
Podvozek je s ohledem na užitečné zatížení až 1000 kg (do užitkové verze můžete naložit dvě europalety a vůz má dokonce i systém monitorování zatížení, kdy vám kontrolkou dá najevo, že jste přetížení) vzadu trochu tuhý, ale není uskákaný jako některé dodávky na listových perech. Opel Combo Life jezdí jako průměrné MPV. Pozice za normálním „oplím“ vyhřívaným volantem je na poměry dodávek perfektní. Omezoval nás jen trochu tlustý střední panel s odkládací přihrádkou. Doporučujeme si v showroomu vyzkoušet verzi s přihrádkou a bez, ať máte jistotu, jestli vás ten tlustý centrální panel omezuje, nebo ne.
Jak se dá očekávat, provedení plastů neodpovídá standardům třeba Insignie nebo Astry, ale zpracování se zdá v pořádku a auto nevrže, neskřípe a neduní. Proti běžné funkci skutečně nelze mít výhrad. Vzadu je i v krátké verzi dost místa, kufr je obrovský a druhá řada sedadel má jednu nespornou výhodu. Dáte na ni tři dětské sedačky se systémem Isofix. To ve většině osobáků se zadními sedačkami 2+1 nejde. Dokonce i v takovém Fordu Galaxy je to trochu boj.
První dojem z Opelu Combo Life je dobrý, ale samozřejmě bychom ho potřebovali otestovat v běžném každodenním režimu, abychom mohli vydávat nějaké smysluplné hodnocení. Takže se podívejme na ceny, které jsou docela zajímavé, aspoň tedy vzhledem k výbavám a možnostem konfigurace. A především k tomu, jak je tohle auto praktické. V následující tabulce uvádíme oficiální český ceník:
Selection | Enjoy | Innovation | |
---|---|---|---|
1.2 Turbo (81 kW/205 Nm) 6MAN | 339 900,- | 374 900,- | 429 900,- |
1.2 Turbo (96 kW/230 Nm) 8AT | - | 434 900,- | 489 900,- |
1.5 D (55 kW/230 Nm) 5MAN | 364 900,- | 399 900,- | - |
1.5 D (75 kW/250 Nm) 5MAN | 389 900,- | 414 900,- | 479 900,- |
1.5 D (96 kW/300 Nm) 6MAN | 424 900,- | 449 900,- | 514 900,- |
1.5 D (96 kW/300 Nm) 8AT | - | 509 900,- | 574 900,- |
V základní výbavě Selection mimo povinných a samozřejmých doplňků najdete tyto prvky výbavy: asistent pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, senzor únavy řidiče, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, ISOFIX 3x vzadu, včetně Top Tether uchycení, ISOFIX na místě spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládaním a sklopným klíčem, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, audiosystém 4.0, Bluetooth, 4 reproduktory a USB s ovládáním na volantu, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s loketní opěrkou, sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60/40, posuvné dveře na straně spolujezdce a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Klimatizace ale v základu není, připlácí se za ní 25 000 Kč, případně je ve zvýhodněných balíčcích výbavy. V základu dostanete také pětiletou záruku, omezenou nájezdem 150 000 km.
Druhý stupeň výbavy Enjoy je atraktivnější, protože přidává navíc právě manuální klimatizaci, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posuvné zadní dveře na straně řidiče a spolujezdce, nárazníky v barvě karosérie, kliky dveří a boční lišty v barvě karosérie a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie.
Doporučujeme: Na český trh dorazil nový Citroën Berlingo. Sází na styl, pohodlí a praktičnost
Nejvyšší výbava Innovation pak stupeň Enjoy doplňuje o panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou a odkládacími prostory, zatmavená boční a zadní okna, elektrické ovládání předních i zadních oken, 3 samostatná sklopná a dělená zadní sedadla, sklopné stolečky a úložné prostory ve 2. řadě, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, zadní prosklené výklopné dveře s výklopným oknem, střešní ližiny a elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka v barvě karoserie.
Za prodlouženou verzi XL se připlácí 25 000 Kč, ale není dostupná ke všem verzím. Ze zajímavých příplatků stojí určitě za zmínku zimní sada za rozumných 7000 Kč, která přidá vyhřívaná sedadla vpředu a hlavně vyhřívaný kožený volant. Sedmimístná verze pak ve výbavě Enjoy stojí 20 000 Kč.