Na trhu už delší dobu působí několik značek vyrábějících stroje s vizáží starých automobilů, ale s moderní technikou. Možná se vám vybaví Singer a jeho „Porsche“ s motorem Williams, nebo Ruf a jeho karbonový speciál, představený v Ženevě. Jsou to krásná auta, ale jejich design už může být pro někoho okoukaný. Právě takové zájemce by mohla oslovit nová alternativa. Jmenuje se Memminger a jako svůj vzor si pro změnu bere Volkswagen Brouk.
Doporučujeme: Isetta, Jaguar XJ6, Lancia Stratos a Ruf SCR aneb staré ikony v novém
Německá společnost Memminger začala v roce 1992 s restaurováním původních Brouků. Teď chce nabídku rozšířit o vůz odkazující do minulosti, ale zároveň vybavený modernější technikou. Novinka se jmenuje jednoduše Roadster 2.7 a je opravdu zajímavá, přestože se žádný vyloženě brutální výkon tentokrát nekoná.
Memminger Roadster pracuje s plochým vzduchem chlazeným čtyřválcem o objemu 2,7 litru. Motor je podobný tomu, s čím jezdily například VW 411 a 412. Výkon této jednotky je 156 kW (210 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 247 Nm. Na dnešní poměry to nejsou nijak závratná čísla, nicméně auto má vážit pouze 800 kg. I proto se očekává maximální rychlost minimálně 200 km/h. Za pozornost stojí také skutečnost, že je motor uložen za předními sedadly.
Doporučujeme: Video — Srovnání nového Porsche 911 GT3 a Ruf CTR na Ringu vám vezme dech
Na čem přesně tahle novinka stojí, o tom se zatím spekuluje. Podle některých zdrojů by měl být prapůvodním základem Roadsteru 2.7 Volkswagen Brouk ze sedmdesátých let s výrazně přepracovanou karoserií (prodloužený rozvor, zkrácené převisy, větší šířka), některé informace ale uvádějí jako základ Porsche Boxster, což se zdá být reálnější. Každopádně použitá převodovka je pětistupňová manuální.
Dohromady vznikne pouze 20 exemplářů. Cena zatím nebyla zveřejněna. Dostupné informace naznačují šestimístnou částku počítanou v eurech, což by byla hodně odvážná suma, protože takový celkarbonový RUF SCR pořídíte už od 16 milionů korun.