Nový VW Golf má pět hvězd Euro NCAP, elektrický Up jen tři

přidejte názor
Autor: Redakce Autobible
  • Euro NCAP zveřejnila před koncem roku výsledky dalších nových aut

  • Mezi naposled testovanými byly i VW Golf 8 a elektrický e-up!

  • Osmá generace Golfu získala povinných 5 hvězd

  • Nejslabším článkem je ochrana chodců

  • Elektrický up! Získal pouze tři

  • Čínské modely pomalu dotahují

Institut Euro NCAP nově testoval dalších 8 nových automobilů, z nichž hned trojice pochází z Číny. Kromě koncernových modelů VW Golf, up! a Audi Q8 se nárazovým testům podrobily s dříve zmiňovanými čínskými vozy také nový Juke nebo Ford Puma.

Osmá generace nového Volkswagenu Golf si odnesla povinných pět hvězd za 36,6 bodu, což vyjádřeno procenty znamená 95 %. V oblasti ochrany posádky při čelním nárazu a čelním nárazu s přesahem získal nový Golf 95 procent. Zvýšené riziko zranění hrozí cestujícím na zadních sedadlech, a to bez ohledu na jejich tělesnou konstituci a také polohu, v jaké v době nárazu zrovna seděli.

Jediným opravdu výrazným minusem při testech nového Golfu byl fakt, že při nárazu z boku se otevřely zadní dveře na straně řidiče, což techniky vedlo ke ponížení jinak výtečné výsledné známky. Asistenční systémy jako nouzové zastavení fungovaly bez výhrad ve všech jízdních situacích.

Čísnký automobil Aiways U5 získal jen tři hvězdy a kritiku za nedostatečnou úroveň aktivní bezpečnosti
Elektrickému Volkswagenu up! byla vytýkána absence například některých zásadních airbagů

Výrazně hůře dopadl elektrický up!. Byl oceněn pouze třemi hvězdičkami, což je z dnešního pohledu sotva dostačující. Přestože získal 81 % při nárazech zepředu a v ochraně dětí skóroval na 83 %, nepříliš dobře si vedl při srážce s chodcem a také v oblasti asistenčních systémů. Některé z těch, které Euro NCAP „požaduje“, model up! ani nabízí. Volkswagen up! postrádá také několik již zcela standardních airbagů. Velmi dobře obstál při bočním střetu se sloupem, nicméně zepředu už to taková sláva nebyla. Při nárazu s přesahem utrpěli zranění oba cestující vpředu.

Z dalších testovaných aut si pochvalu vysloužil především nový Nissan Juke, který v celkovém hodnocení překonal například Audi Q8. Čínské automobily MG ZS (v provedení elektro) a MG HS se v hodnocení už dorovnaly zbytku testovaných vozů, ovšem oba vozy ztratily především v ochraně chodců.

V nejnovějších testech Euro NCAP opět zářila Tesla. Zato Volkswagenu Sharan upadly dveře
Přečtěte si také:

V nejnovějších testech Euro NCAP opět zářila Tesla. Zato Volkswagenu Sharan upadly dveře

Nejhorším testovaným modelem byl čínský automobil Aiways U5. Dosáhl pouze na tři hvězdy za 73 % za ochranu posádky a 45 % za ochranu chodců. Například při nárazu z boku do sloupu by řidič nejspíše zemřel na následky vážných poranění hlavy. Aiways U5 byl nejhorší také co do asistenčních systémů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?