Není to tak dávno, co Lotus představil Exige Sport 380. Nejde o nic menšího než o vůbec nejrychlejší model, jaký kdy tato britská automobilka svým zákazníkům nabídla. Jenže tím vývoj neskončil. Inženýři variantu Sport 380 ještě dále upravili. Vzniklo tak ostřejší provedení Race 380.
Doporučujeme: Lotus Exige Sport 380 je nejrychlejší Exige všech dob. 0-100 km/h zvládne za 3,7 s
Na rozdíl od Exige Sport 380 už ale s variantou Race do běžného provozu nemůžete. Jedná se o speciál určený výhradně pro okruhové závody. Základní parametry benzinového šestiválce se nezměnily. Z zde dostanete maximálně 280 kW (380 k) a 410 Nm. Vylepšen byl ale podvozek a hlavně došlo k dalšímu snížení hmotnosti.
Sport 380 sice váží 1,1 tuny, takže to žádná těžká váha není, Race je ale lehčí. Zaprvé se z interiéru odstěhovalo všechno nepotřebné, zadruhé Lotus nasadil řadu karbonových dílů (třeba víko motoru nebo závodní sedadla) a došlo také na polykarbonátová okna. Celkově klesla „suchá“ hmotnost na pouhých 998 kg. Dalších 10 kg může ubrat příplatkový titanový výfuk.
Doporučujeme: Dosluhující Honda Civic Type R se loučí stokusovou edicí Black. Čeští zájemci mají smůlu
Bez pozornosti přirozeně nezůstala ani aerodynamika. Veškeré úpravy ve výsledku generují při rychlosti 274 km/h přítlak 240 kg. Pro srovnání, Sport 380 generuje při rychlosti 286 km/h o 100 kg méně. Převodovka je šestistupňová sekvenční, řidič řadí karbonovými pádly pod volantem.
Zajímavou výbavu najdeme i na podvozku. Zadní náprava je osazena samosvorným diferenciálem a nechybí ani nastavitelné tlumiče Öhlins. Seřiditelné jsou rovněž oba stabilizátory. Vůz stojí na kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45 ZR17 vpředu a 235/35 ZR18 vzadu. Samozřejmostí je bezpečnostní výbava potřebná ke splnění homologačních předpisů, jako je třeba ochranná klec uvnitř.
První zájemci se dočkají tohoto speciálu v květnu letošního roku. Cena startuje v přepočtu částkou 3,1 milionu korun.