Když se podíváte na některé fotografie nového Mercedesu-Benz třídy S, přijde vám na nich něco divného. Zejména při pohledu na záď. Zadní náprava je totiž na několika z nich natočena proti směru předních kol, jak si všiml například magazín Jalopnik. To je ale v pořádku. Nové „Esko“ je totiž vybaveno systémem natáčení zadní nápravy.
Nejde zdaleka o novou technologii. Poprvé se tento systém objevil u japonských aut už v osmdesátých let. Šlo ale o drahý příplatek. Zadními koly otáčelo třeba i BMW 850 CSi, systém proslul také už před deseti lety u Renaultů. Teprve v poslední době se ale objevuje i v cenících dalších automobilek. Nyní včetně Mercedesu.
O novém Mercedesu-Benz třídy S jsme psali v podrobnějším článku zde:
Natáčení zadních kol povětšinou funguje tak, že v nízkých rychlostech (záleží na modelu, nejčastěji do 30 až 50 km/h) se zadní kola natáčí proti směru zatáčení předních kol. Tak je to ostatně vidět i na přiloženém snímku Mercedesu. To logicky zkracuje poloměr otáčení a s velkým autem se rázem manévruje tak, jako by bylo o třídu nebo dvě menší. Naopak při rychlejší jízdě se zadní kola natáčí stejně jako přední, což zvyšuje jízdní stabilitu. Auto je také pocitově mrštnější.
Rozdíl je v tom, kolik stupňů daný vůz nabízí. Například Porsche 911 Turbo natáčí zadní nápravou jen o 2,8 stupně. V jeho případě logicky jde hlavně o rychlou jízdu v zatáčkách. Systém 4Control, jenž používá automobilka Renault třeba u svých modelů Talisman či Espace, otáčí zadními koly o pouhé čtyři stupně. I u něj jde hlavně o mrštnost.
U větších vozů je ale potřebný i větší úhel. Například Volkswagen Touareg otáčí zadními koly o pět stupňů. Nový Mercedes-Benz S umí otočit kola až o 10 stupňů, což je hodnota, která je mezi auty s tímto systémem méně obvyklá. Stejnou jsme našli třeba u Audi Q7. To je mimochodem také auto, jeho délka přesahuje pětimetrovou hranici. Pomoc s manévrování v garážích či na parkovišti je tedy na místě.