Na podzim roku 2018 dorazí na trh nová generace Fordu Focus. Základní recept se měnit nebude, pořád to bude klasický hatchback segmentu C, i když nově Ford více odliší Focus pro jednotlivé trhy v USA, Evropě a Asii. Více jsme o tom psali v samostatném článku: Nový Ford Focus se představí za rok. Bude mít o 5 cm delší rozvor a zhubne 50 kg.
Spolu s běžnými motorizacemi se počítá i s rychlou verzí Ford Focus ST. Ta ale podle všeho projde dalším downsizingem, i když už snad aspoň zůstane u současného počtu válců. Ford chystá novou čtyřválcovou patnáctistovku, která využije nové technologické postupy a dovolí dosáhnout mimořádně vysokých hodnot měrného výkonu.
Doporučujeme: Nový Ford Fiesta ST pojede jen na dva válce. Má ale 200 koní
Cílovou hodnotou je výkon 202 kW (275 k), což by od motoru o objemu 1,5 l vyžadovalo vysoký měrný výkon přes 180 koní na litr. Současný dvoulitr ve Focusu ST nabídne „jen“ 125 koní na litr. Pod kapotou zůstane i diesel, ale ještě o nespecifikovaném objemu. Pravděpodobně to ale budou dvoulitr, píše britský Autocar. Na některých trzích totiž diesel tvořil nadpoloviční podíl prodaných aut.
Novou generaci Fordu Focus bychom mohli vidět už letos na autosalonu ve Frankfurtu a Focus ST se pravděpodobně poprvé ukáže na jaře 2018. Prozatím visí otazník nad praktickou verzí Combi, a to jak u verze ST, tak rovněž u běžné konzumní verze se základními motory. Nicméně Focus Combi byl vždy velice žádanou fleetovou verzí, aspoň tedy v Evropě.