Starého psa novým kouskům nenaučíš. Designéři a konstruktéři z Weißachu zopakovali stejný postup jako u několika posledních generací a modernizací legendárního sportovního kupé Porsche 911. Osmá generace devětsetjedenáctky zachovává tvarovou věrnost ikonickým rysům, ale technika pod kapotou posouvá její jízdní a dynamické vlastnosti o další významný kus dál. Nový model s označením 992 má premiéru na autosalonu v Los Angeles.
Design nové generace jasně navazuje na dosavadní 991. Vidíme stejnou siluetu, stejná kulatá světla, stejné proporce. Tvarování blatníků ale více zvýrazňuje šířku ikonické karoserie. Stejný cíl sledují i výrazné horizontální linky na zádi. Kola mají průměr 20 palců vpředu a 21 vzadu. Kliky jsou zapuštěné do dveří a vysouvají se elektricky, podobně jako u některých Jaguarů a Land Roverů.
Porsche zatím nezveřejnilo parametry základního modelu 911 Carrera. Nová Carrera S modelového roku 2019 nyní ale nabízí nejvyšší výkon 331 kW (450 koní). To je o třicet koní víc než dosud. Akcelerace 0-100 km/h se zkrátila o výrazné čtyři desetiny. S paketem Sport Chrono dosprintuje Porsche 911 Carrera S na stovku za 3,5 sekundy, Carrera 4S s pohonem všech kol to zvládne ještě o desetinu rychleji. Obě varianty se rozjedou na víc než 300 km/h.
Interiér modelu 992 rozvíjí tvary a témata dosavadního modelu, ale dává jim zase modernější formu. Navigace s připojením k internetu je teď součástí standardní výbavy. Objednat si bude možné noční vidění s infrakamerou a také novinku nazvanou „Wet Mode“. Jedná se o detekci mokré vozovky s automatickým přizpůsobením pomocných elektronických systémů. Pamětníci jistě litují, že tato funkce nebyla k dispozici v dobách první 930 Turbo…
Porsche rovnou zveřejnilo i ceny nejnovější devětsetjedenáctky. Zatím pro německý trh. Carreru S tam koupíte od 120 125 eur (v přepočtu přibližně 3,1 milionu korun), Carrera 4S začíná na 127 979 eurech (asi 3,3 milionu Kč). Jak je u značky obvyklé, příplatková funkční i estetická výbava může prodejní cenu klidně navýšit o vysoké desítky procent.
Další informace o Porsche 911 2019 najdete v tiskové zprávě:
A pokud máte chuť, můžete si připomenout i předchozích sedm generací nejvšestrannějšího sportovního auta na světě: