Nové Porsche 911 vypadá zase stejně a je o další kus lepší

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Porsche v Los Angeles odhalilo osmou generaci legendárního modelu 911

  • Porsche 911 2019 nepřináší revoluci, „pouze“ rozvíjí úspěšný design i techniku

  • Carrera S má nyní výkon 450 koní a na 100 km/h akceleruje za 3,5 s

  • Novinkami ve výbavě jsou noční vidění nebo automatické přizpůsobení elektronických systémů mokré vozovce

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Designéři a konstruktéři z Weißachu zopakovali stejný postup jako u několika posledních generací a modernizací legendárního sportovního kupé Porsche 911. Osmá generace devětsetjedenáctky zachovává tvarovou věrnost ikonickým rysům, ale technika pod kapotou posouvá její jízdní a dynamické vlastnosti o další významný kus dál. Nový model s označením 992 má premiéru na autosalonu v Los Angeles.

2019 Porsche 911 Carrea S:4S 6 Porsche zatím zveřejnilo pouze fotografie varianty Carrera 4S s pohonem všech kol. Novinka tvarově navazuje na dosavadní model
2019 Porsche 911 Carrea S:4S 7 Carrera 4S tradičně mívá širší karoserii než zadokolka. Ze zveřejněných informací není zřejmé, zda tomu tak bude i v nejnovější generaci

Design nové generace jasně navazuje na dosavadní 991. Vidíme stejnou siluetu, stejná kulatá světla, stejné proporce. Tvarování blatníků ale více zvýrazňuje šířku ikonické karoserie. Stejný cíl sledují i výrazné horizontální linky na zádi. Kola mají průměr 20 palců vpředu a 21 vzadu. Kliky jsou zapuštěné do dveří a vysouvají se elektricky, podobně jako u některých Jaguarů a Land Roverů.

Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička. Zaplaťpánbůh
Přečtěte si také:

Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička. Zaplaťpánbůh

Porsche zatím nezveřejnilo parametry základního modelu 911 Carrera. Nová Carrera S modelového roku 2019 nyní ale nabízí nejvyšší výkon 331 kW (450 koní). To je o třicet koní víc než dosud. Akcelerace 0-100 km/h se zkrátila o výrazné čtyři desetiny. S paketem Sport Chrono dosprintuje Porsche 911 Carrera S na stovku za 3,5 sekundy, Carrera 4S s pohonem všech kol to zvládne ještě o desetinu rychleji. Obě varianty se rozjedou na víc než 300 km/h.

2019 Porsche 911 Carrea S:4S 11 Navzdory digitalizaci zachovává přístrojový štít tradiční uspořádání s pěticí „budíků“, jimž dominuje centrální otáčkoměr. Displej infotainmentu PCM má úhlopříčku 10,9" a navigace s připojením k internetu se bude dodávat sériově

Interiér modelu 992 rozvíjí tvary a témata dosavadního modelu, ale dává jim zase modernější formu. Navigace s připojením k internetu je teď součástí standardní výbavy. Objednat si bude možné noční vidění s infrakamerou a také novinku nazvanou „Wet Mode“. Jedná se o detekci mokré vozovky s automatickým přizpůsobením pomocných elektronických systémů. Pamětníci jistě litují, že tato funkce nebyla k dispozici v dobách první 930 Turbo

2019 Porsche 911 Carrea S:4S 3 Výrazné horizontální linie na zádi opticky zvýrazňují úctyhodnou šířku v bocích
2019 Porsche 911 Carrea S:4S 2 Přeplňovaný boxer nyní dosahuje výkonu 331 kW (450 k)

Porsche rovnou zveřejnilo i ceny nejnovější devětsetjedenáctky. Zatím pro německý trh. Carreru S tam koupíte od 120 125 eur (v přepočtu přibližně 3,1 milionu korun), Carrera 4S začíná na 127 979 eurech (asi 3,3 milionu Kč). Jak je u značky obvyklé, příplatková funkční i estetická výbava může prodejní cenu klidně navýšit o vysoké desítky procent.

Další informace o Porsche 911 2019 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

A pokud máte chuť, můžete si připomenout i předchozích sedm generací nejvšestrannějšího sportovního auta na světě:

První Porsche 911: Mistrovský kousek z Zuffenhausenu
Přečtěte si také:

První Porsche 911: Mistrovský kousek z Zuffenhausenu

Porsche 911 typ 964: S touto „devětsetjedenáctkou“ se podařil nový start
Přečtěte si také:

Porsche 911 typ 964: S touto „devětsetjedenáctkou“ se podařil nový start

Porsche 911 Typ 993: Završení éry vzduchem chlazených motorů
Přečtěte si také:

Porsche 911 Typ 993: Završení éry vzduchem chlazených motorů

Porsche 911 Typ 996: První „devětsetjedenáctka“ s kapalinou chlazeným motorem „boxer“
Přečtěte si také:

Porsche 911 Typ 996: První „devětsetjedenáctka“ s kapalinou chlazeným motorem „boxer“

Porsche 911 Typ 997: Technická ofenziva, nový design a velká rozmanitost
Přečtěte si také:

Porsche 911 Typ 997: Technická ofenziva, nový design a velká rozmanitost

Porsche 911 Typ 991: „Devětsetjedenáctka“ překročila hranici jednoho milionu vozů
Přečtěte si také:

Porsche 911 Typ 991: „Devětsetjedenáctka“ překročila hranici jednoho milionu vozů

 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?