BMW iX3 slibuje s menší baterií stejný dojezd jako konkurence. Vozit se k nám bude z Číny

přidejte názor
Autor: Redakce
  • iX3 je první modelem BMW, který bude prodáván se spalovacím pohonem i elektromotorem

  • BMW iX3 se bude vyrábět v čínském Šen-jangu

  • Všechny komponenty použité v technice BMW eDrive jsou vlastním vývojem BMW Group

BMW iX3 je prvním ze tří čistě elektricky poháněných modelů, které se představí do roku 2021 a budou využívat pátou generaci pohonu BMW eDrive. Nejnovější provedení elektrického pohonu BMW tvoří pohonná jednotka, jež v jednom celku sdružuje elektromotor, řídicí elektroniku a převodovku. Díky tomu se výrazně snižuje prostorová náročnost celé soustavy, a tím pádem také jeho jeho celková hmotnost.

BMW iX3 je vybaveno extrémně plochou 74kWh baterií uloženou v podlaze. Díky ní je toto nové elektrické SUV schopno na jedno nabití ujet více než 440 km. Elektromotor o výkonu 210 kW a točivém momentu 400 Nm bude pohánět výhradně zadní kola. BMW se tak vydává poněkud jinou cestou než dosavadní soupeři, kteří vesměs sázejí na větší baterie a výkonnější pohon:

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace
Přečtěte si také:

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace

Dalo by se předpokládat, že díky menší baterii a jednoduššímu pohonu bude BMW iX3 výrazně lehčí a levnější než soupeři. To je však pouze naše spekulace, firma zatím žádné podrobnosti o hmotnosti a ceně elektrického SUV nezveřejnila.

Veškeré komponenty tvořící nejnovější podobu pohonu BMW eDrive jsou vlastním vývojem BMW Group a vyrábějí se v továrnách vlastněných přímo automobilkou.

Při vývoji nové generace elektrického pohonu eDrive si BMW podle svých slov dalo extrémně záležet nejen na energetické náročnosti a uhlíkové stopě, ale také na použití vzácných materiálů. Baterie BMW iX3 využívá o dvě třetiny méně kobaltu než u předchozích modelů. Ve srovnání s technologií používanou společností BMW Group dříve je gravimetrická energetická hustota bateriových článků BMW iX3 vyšší přibližně o 20 %.

Nové BMW iX3 bude pro všechny světové trhy vznikat v čínské továrně BMW Brilliance Automotive v Šen-jangu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?