BMW iX3 je prvním ze tří čistě elektricky poháněných modelů, které se představí do roku 2021 a budou využívat pátou generaci pohonu BMW eDrive. Nejnovější provedení elektrického pohonu BMW tvoří pohonná jednotka, jež v jednom celku sdružuje elektromotor, řídicí elektroniku a převodovku. Díky tomu se výrazně snižuje prostorová náročnost celé soustavy, a tím pádem také jeho jeho celková hmotnost.
BMW iX3 je vybaveno extrémně plochou 74kWh baterií uloženou v podlaze. Díky ní je toto nové elektrické SUV schopno na jedno nabití ujet více než 440 km. Elektromotor o výkonu 210 kW a točivém momentu 400 Nm bude pohánět výhradně zadní kola. BMW se tak vydává poněkud jinou cestou než dosavadní soupeři, kteří vesměs sázejí na větší baterie a výkonnější pohon:
Dalo by se předpokládat, že díky menší baterii a jednoduššímu pohonu bude BMW iX3 výrazně lehčí a levnější než soupeři. To je však pouze naše spekulace, firma zatím žádné podrobnosti o hmotnosti a ceně elektrického SUV nezveřejnila.
Veškeré komponenty tvořící nejnovější podobu pohonu BMW eDrive jsou vlastním vývojem BMW Group a vyrábějí se v továrnách vlastněných přímo automobilkou.
Při vývoji nové generace elektrického pohonu eDrive si BMW podle svých slov dalo extrémně záležet nejen na energetické náročnosti a uhlíkové stopě, ale také na použití vzácných materiálů. Baterie BMW iX3 využívá o dvě třetiny méně kobaltu než u předchozích modelů. Ve srovnání s technologií používanou společností BMW Group dříve je gravimetrická energetická hustota bateriových článků BMW iX3 vyšší přibližně o 20 %.
Nové BMW iX3 bude pro všechny světové trhy vznikat v čínské továrně BMW Brilliance Automotive v Šen-jangu.