Toyota představila v pořadí už čtvrtou generaci modelu Yaris. Stejně jako v minulosti se i novinka bude vyrábět ve Francii. Zájemci se mohou těšit na kompaktní rozměry, relativně dlouhý rozvor náprav, dvojici zážehových motorů a samozřejmě na hybrid. Kdy přesně se nový Yaris začne prodávat, to se ale zatím neví.
Nastupující Yaris dostal zcela nově pojatý design, respektive dynamičtější siluetu s delší kapotou a kabinou posunutou více vzad. Tím nejdůležitějším je ale fakt, že je vůz založený na modulární platformě TNGA. Yaris je první takto malý automobil značky využívající tuto techniku.
Nový Yaris je oproti předchůdci kratší, širší a nižší. Přesné základní rozměry najdete v přiložené tabulce, ve které můžete japonskou novinku také porovnat s hlavními konkurenty v podobě nových generací Clia a 2008. Pro zajímavost jsme přidali ještě dosluhující Fabii.
Toyota Yaris | Renault Clio | Peugeot 208 | Škoda Fabia | |
---|---|---|---|---|
Délka (mm) | 3940 | 4050 | 4055 | 3997 |
Šířka (mm) | 1745 | 1798 | 1765 | 1732 |
Výška (mm) | 1470 | 1440 | 1430 | 1467 |
Rozvor náprav (mm) | 2560 | 2583 | 2540 | 2470 |
Přítomnost nové platformy znamená tužší karoserii, nižší těžiště a v konečném důsledku lepší jízdní vlastnosti. Zavěšení kol sice zůstává pořád stejné (McPherson vpředu a zkrutná příčka vzadu), nicméně obě nápravy byly důsledně přepracovány. Přítomnost platformy TNGA nakonec umožnila zástavbu nového hybridního pohonu založeného na tříválcové zážehové patnáctistovce.
Toyota sice žádná konkrétní čísla neprozradila, nicméně řekla, že tento hybrid bude o 15 % výkonnější než ten předchozí. A protože ten měl rovných 100 koní (74 kW), znamená to, že novinka by měla mít 115 koní (85 kW). Spotřeba je pak v porovnání s předchůdcem nižší o pětinu. Kromě hybridní pohonné jednotky bude k dispozici také litrový tříválec a patnáctistovka o stejném počtu válců. Výborný atmosférický čtyřválec 1.5 Dual VVT-iE tak je zřejmě minulostí.
Samozřejmě i Yaris nabídne řadu asistenčních systémů a různých bezpečnostních pomůcek (včetně nového centrálního airbagu), nicméně automobilka podrobnosti zveřejní až později. Kdy přesně tato novinka dorazí na trh, to zatím dostupné materiály neuvádí.