Nová Toyota Yaris je kratší než Fabia a menší než nové Clio. Na trh přijde také jako hybrid

přidejte názor
  • Toyota oficiálně představila novou generace malého modelu Yaris

  • Vůz stojí na platformě TNGA

  • Kromě zážehových motorů o objemu 1,0 a 1,5 litru dorazí také hybrid 

  • Oproti Cliu nebo 208 je nový Yaris menší. Na délku ho přerůstá dokonce i dosluhující Fabia 

Toyota představila v pořadí už čtvrtou generaci modelu Yaris. Stejně jako v minulosti se i novinka bude vyrábět ve Francii. Zájemci se mohou těšit na kompaktní rozměry, relativně dlouhý rozvor náprav, dvojici zážehových motorů a samozřejmě na hybrid. Kdy přesně se nový Yaris začne prodávat, to se ale zatím neví.

Nastupující Yaris dostal zcela nově pojatý design, respektive dynamičtější siluetu s delší kapotou a kabinou posunutou více vzad. Tím nejdůležitějším je ale fakt, že je vůz založený na modulární platformě TNGA. Yaris je první takto malý automobil značky využívající tuto techniku.

Test Toyota Yaris GRMN: Malá velká radost
Přečtěte si také:

Test Toyota Yaris GRMN: Malá velká radost

Nový Yaris je oproti předchůdci kratší, širší a nižší. Přesné základní rozměry najdete v přiložené tabulce, ve které můžete japonskou novinku také porovnat s hlavními konkurenty v podobě nových generací Clia a 2008. Pro zajímavost jsme přidali ještě dosluhující Fabii.

Toyota Yaris Renault Clio Peugeot 208 Škoda Fabia
Délka (mm) 3940 4050 4055 3997
Šířka (mm) 1745 1798 1765 1732
Výška (mm) 1470 1440 1430 1467
Rozvor náprav (mm) 2560 2583 2540 2470

Přítomnost nové platformy znamená tužší karoserii, nižší těžiště a v konečném důsledku lepší jízdní vlastnosti. Zavěšení kol sice zůstává pořád stejné (McPherson vpředu a zkrutná příčka vzadu), nicméně obě nápravy byly důsledně přepracovány. Přítomnost platformy TNGA nakonec umožnila zástavbu nového hybridního pohonu založeného na tříválcové zážehové patnáctistovce.

Renault Clio páté generace dorazil na český trh. Vypadá dobře, jezdí slušně a nestojí moc (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Renault Clio páté generace dorazil na český trh. Vypadá dobře, jezdí slušně a nestojí moc (první jízdní dojmy)

Toyota sice žádná konkrétní čísla neprozradila, nicméně řekla, že tento hybrid bude o 15 % výkonnější než ten předchozí. A protože ten měl rovných 100 koní (74 kW), znamená to, že novinka by měla mít 115 koní (85 kW). Spotřeba je pak v porovnání s předchůdcem nižší o pětinu. Kromě hybridní pohonné jednotky bude k dispozici také litrový tříválec a patnáctistovka o stejném počtu válců. Výborný atmosférický čtyřválec 1.5 Dual VVT-iE tak je zřejmě minulostí.

Samozřejmě i Yaris nabídne řadu asistenčních systémů a různých bezpečnostních pomůcek (včetně nového centrálního airbagu), nicméně automobilka podrobnosti zveřejní až později. Kdy přesně tato novinka dorazí na trh, to zatím dostupné materiály neuvádí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?