Německé ministerstvo dopravy oznámilo, že našlo ve vozech Fiat nové zařízení, které slouží k obcházení emisního testu, respektive ke splnění emisní normy pouze v laboratoři. Ministerstvo ale nechce specifikovat podrobnosti. Celou věc předává Evropské komisi.
Již dříve bylo zjištěno, že Fiat s naftovým motorem vypínal systém EGR pro snížení emisí oxidů dusíku po 22 minutách. Homologovaný test přitom trvá dvacet minut. Aktuální test Fiatu 500X s naftovým motorem měl odhalit, že se zařízení vypne po hodině a půl, píší Automotive News s odkazem na německý Der Spiegel.
Doporučujeme: Dieselgate na pokračování — Citroën C4 Cactus překročil emise v reálném provozu o 730 %
Fiat neustále tvrdí, že jeho auta emisní test neobcházejí a vyhovují všem normám, směrnicím a nařízením. Mluvčí koncernu FCA k tomu pouze uvedl, že nemůže vydávat nějaká prohlášení k testům, o kterých nic neví, ze kterých neviděl žádný výstup ani nezná metodiku, kterou je test prováděn.
Podle FCA vozidla Fiat se vznětovými motory vyhověla všem testům a normám, což bylo potvrzeno i italskými homologačními orgány. Letos v lednu navíc italské ministerstvo dopravy vydalo prohlášení, že provedlo testy na vozech koncernu FCA a vše bylo v pořádku. Když ale vyzvala Evropská komise italskou stranu, aby dodal data z měření, nějak záhadně se ztratila...