Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor

přidejte názor
Autor: Redakce
  • 19. ročník ankety International Engine of the Year vyhrál osmiválec Ferrari 

  • Stejný motor zvítězil v anketě také minulý rok 

  • Vůbec poprvé byl letos volen nejlepší elektromotor 

Kromě nejlepších automobilů vyhlašovaných v mnoha různých anketách je každý rok vyhlašován také nejlepší motor. V anketě International Engine of the Year letos zvítězil osmiválec Ferrari o objemu 3,9 l z modelu 488 GTB. V Maranellu slaví zisk tohoto titulu podruhé v řadě, stejný motor totiž vyhrál už loni.

Doporučujeme: Světovým autem roku se stal Jaguar F-Pace. Uspěl také Mercedes, Porsche, BMW i Toyota

Italský osmiválec zvítězil celkem jasně, když získal 251 bodů. Na druhém místě skončil třílitrový přeplňovaný šestiválec Porsche (216 bodů), třetí příčku obsadil tříválec o objemu 1,5 litru z BMW i8 (151 bodů). V jednotlivých kategoriích uspěla například i Tesla, která získala titul Green Engine of the Year a Electric Powertrain of the Year. Kompletní výsledky jednotlivých kategorií najdete níže.

Letošní ročník ankety International Engine of the Year je v pořadí už devatenáctý. Nejlepší motory vybírá porota čítající 58 novinářů z 31 zemí. Jediným českým porotcem je Tomáš Hyan. Hlavní novinkou pro rok 2017 bylo zařazení čistě elektrických pohonů. Nejlepší elektromotory byly letos vybírány vůbec poprvé.

International Engine of the Year

1. místo: Ferrari 3.9 V8 biturbo (488 GTB)
2. místo: Třílitrový šestiválec Porsche (911)
3. místo: Tříválec BMW 1,5 litru (i8)

Objem do jednoho litru

  1. místo: Ford 1.0 EcoBoost (Fiesta, B-Max, Focus...)
  2. místo: Volkswagen 1.0 TSI (Ateca, Leon, Golf...)
  3. místo: Dvouválec BMW 0,65 l (generátor elektrické energie v i3)

Objem 1,0 až 1,4 l

  1. místo: Tříválec PSA 1,2 litru (Peugeot 208, 308, Citroën C3...)
  2. místo: Tříválec BMW 1,2 litru (Mini One)
  3. místo: Volkswagen 1.4 TSI (Golf, Polo, Leon..)

Objem 1,4 až 1,8 l

  1. místo: Tříválec BMW 1,5 l (i8)
  2. místo: Tříválec BMW 1,5 l (řada 1, 2, 3, X1...)
  3. místo: Audi 1.8 TFSI (VW Jetta, Polo GTI, Passat, Golf...)

Objem 1,8 až 2,0 l

  1. místo: Přeplňovaný dvoulitr Porsche (718 Boxster/Cayman)
  2. místo: Dvoulitr Mercedes-AMG (A45 AMG, CLA45 AMG...)
  3. místo: Koncernový čtyřválec 2.0 TFSI (Audi TT, Golf GTI, Passat, Superb...)

Objem 2,0 až 2,5 l

  1. místo: Pětiválec Audi 2.5 TFSI (Audi RS3, TT RS)
  2. místo: Čtyřválec Porsche 2,5 l (718 Boxster S/Cayman S)
  3. místo: Čtyřválec Ford 2,3 l (Focus RS)

Objem 2,5 až 3,0 l

  1. místo: Šestiválec Porsche 3,0 l (911)
  2. místo: Šestiválec BMW M 3,0 l (M3, M4)
  3. místo: Šestiválec FCA 2,9 l (Giulia QV)

Objem 3,0 až 4,0 l

  1. místo: Osmiválec Ferrari 3,9 l (488 GTB)
  2. místo: Osmiválec Mercedes-AMG 4,0 l (AMG GT, C 63 AMG...)
  3. místo: Atmosférický šestiválec Porsche 4,0 l (911 GT3, 911 R...)

Objem nad 4,0 l

  1. místo: Dvanáctiválec Ferrari 6,3 l (F12, F12 tdf)
  2. místo: Desetiválec Audi 5,2 l (R8, Lamborghini Huracan)
  3. místo: Dvanáctiválec Lamborghini 6,5 l (Aventador)

Nejlepší elektrický pohon 

  1. místo: Tesla Model S/Model X
  2. místo: BMW i3 v elektrickém provedení
  3. místo: Chevrolet Bolt

Nejlepší ekologický pohon 

  1. místo: Tesla Model S/Model X
  2. místo: Hybrid BMW i8
  3. místo: Chevrolet Bolt

Nejlepší nový motor

  1. místo: Hybrid Honda 3,5 l V8 (NSX)
  2. místo: Dvoulitrový diesel Mercedes-Benz (třída E)
  3. místo: Šestiválec 2,9 l Fiat Chrysler (Giulia QV)

Nejlepší sportovní motor 

  1. místo: Osmiválec Ferrari 3,9 l (488 GTB)
  2. místo: Atmosférický šestiválec Porsche 4,0 l (911 GT3, 911 R...)
  3. místo: Osmiválec Mercedes-AMG 4,0 l (AMG GT, C 63 AMG...)
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?