Nejhodnotnější automobilovou značkou zůstává vedoucí světový propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 miliard dolarů. Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává internetová firma Google a druhé místo patří opět Apple. Na třetí místo poskočil Amazon, který předstihl softwarový gigant Microsoft.
Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.
Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem hybridního nebo plně elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o sedm procent.
Google zvýšil svou hodnotu proti loňsku o 23 procent na 302 miliard dolarů, Apple rostl o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.
Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.
Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí nebo rozšířenou realitou umožňují značkám porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem, konstatuje studie.
V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi například přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 procent na 4,4 bilionu dolarů.