Nejbezpečnější auta roku podle Euro NCAP: Bodovala Tesla, BMW, Subaru nebo Renault

přidejte názor
  • Organizace Euro NCAP vyhlásila nejlepší automobily, které prošly jejím hodnocením v roce 2019

  • Vítězové jsou opět rozděleni podle kategorií 

  • Mezi nejbezpečnějšími automobily najdeme hned dvakrát značku Tesla. Uspělo také BMW, Mercedes-Benz, Audi, Renault nebo Subaru 

  • Loni prošlo testy Euro NCAP celkem 55 automobilů. Z toho 41 dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení

Tak jako každý rok i letos zveřejnila organizace Euro NCAP žebříček nejbezpečnějších vozů. V průběhu roku 2019 prošlo jejími nárazovými testy celkem 55 modelů. Namátkou můžeme jmenovat nový Golf, novou generaci Škody Octavia, Range Rover Evoque, Seat Tarraco, Hondu CR-V nebo Mercedes-Benz třídy G. Na pětihvězdičkové hodnocení dosáhlo 41 z nich. Žádný z výše uvedených se ale mezi vítěze „Best in Class“ pro rok 2019 nedostal.

Vítěze si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Najdete tam hned dva modely značky Tesla, ale také BMW, Mercedes-Benz, Audi, Renault nebo nové Subaru Forester. V jeho případě nepředstavuje zařazení mezi nejlepší velké překvapení. Tohle SUV se totiž už dlouhou dobu prodává na svém domácím trhu i v Americe. A třeba v japonské obdobě evropských nárazových testů (JNCAP) dosáhlo historicky nejlepšího výsledku ze všech testovaných aut.

Jaký přínos mají kolenní airbagy? Podle IIHS v podstatě zanedbatelný
Přečtěte si také:

Jaký přínos mají kolenní airbagy? Podle IIHS v podstatě zanedbatelný

Kromě nejlepších modelů vyhlašuje Euro NCAP také druhá místa. V kategorii velkých rodinných aut skončila těsně pod vrcholem nová Škoda Octavia. U velkých terénních vozů to byl Seat Tarraco, v případě malých rodinných aut skončila na druhém místě Mazda3. Mezi malými terénními vozy/MPV byla oceněna také Mazda CX-30 a VW T-Cross. Stejné ocenění v kategorii Supermini získal Ford Puma a mezi elektrifikovanými automobily uspěla kromě Tesly Model X také Tesla Model 3.

Tisková zpráva Euro NCAP speciálně vyzdvihuje ještě BMW Z4. V žebříčku „Best in Class“ chybí, protože to byl jediný roadster, jaký těmito nárazovými testy v roce 2019 prošel. Údajně ale stanovil ve své kategorii nová měřítka v oblasti bezpečnosti, takže si také zaslouží pochvalu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?