Dnešní den, tedy 25. února 2025, vstoupí do automobilové historie jako den, kdy byl vyroben poslední exemplář modelu 815. O ukončení produkce velmi známé Tatry píší různá česká média nebo také klubový web Tatra-club.com. Rozloučení s „osmsetpatnáctkou“ má proběhnout za přítomnosti lidí z Tatry, zaměstnanců i médií.
Podle informací klubového magazínu bude poslední exemplář modelu 815–2 Terra podvozek, na kterém vznikne hasičský automobil. Osazen je osmiválcem Tatra T3–928 a trojicí náprav s pohonem 6×6.
Ukončení výroby znamená konec éry trvající přes čtyřicet let. První prototyp Tatry 815 vyrazily do provozu už v závěru sedmdesátých let, sériová výroba odstartovala v roce 1983.
Mnozí si tohle auto určitě pamatují jako plastovou hračku, na které brázdili coby děti městská sídliště, pokud jim tedy rodiče nekoupili oranžovou klasiku v podobě Tatry 148.
Ti starší si patrně budou pamatovat Tatru 815 v expediční úpravě GTC, která objela světa, případně jako závodní speciál „815 Ostrý“, se kterým Karel Loprais vyhrál Dakar.
V průběhu let vznikla řada dalších variant a model prošel několika zásadními modernizacemi. Provedení 815–2 Terra je tím posledním vyráběným od roku 2018. Celkově vzniklo bezmála 160 tisíc exemplářů této modelové řady.
Zdroj: Novojičínský deník, Tatra-club
Ještě někde bych našel tatrovky od Monti System. ;-)