Mercedes upravil modely GLE a GLC. Hlavní roli hraje příchod elektrifikovaných jednotek

1 nový názor
  • Elektrifikace se nevyhýbá ani modelům značky Mercedes-Benz 

  • GLC v rámci faceliftu dostalo nové mild-hybridní motory 

  • Do nabídky GLE přichází verze 53 4Matic+ s elektromotorem integrovaným mezi převodovku a šestiválec 

Automobilka Mercedes představila krátce za sebou dvě novinky, které mají jednu věc společnou. Jak pro GLE, tak pro menší GLC platí, že hlavní změnou jsou motory využívající elektrickou pomoc.

V případě většího GLE jde o motorizaci 53 4Matic+. Ta pracuje se řadovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem a pomáhá si také (podobně jako nedávno představený Range Rover Sport) elektrickým kompresorem. Mezi převodovku a spalovací motor je pak ještě navíc integrován elektromotor s parametry 16 kW a 250 Nm.

Land Rover představuje řadový šestiválec s elektrickým kompresorem. První ho dostal RR Sport
Přečtěte si také:

Land Rover představuje řadový šestiválec s elektrickým kompresorem. První ho dostal RR Sport

Ten v případě potřeby roztáčí šestiválec, vyrábí elektrickou energii pro 48V palubní síť a také pomáhá s pohonem. Celkově jednotka nabídne 320 kW (435 k) a 520 Nm. Rozměrnému GLE to vystačí k akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,3 s, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Díky elektrickému kompresoru a přítomnosti menšího elektromotoru Mercedes slibuje velmi rychlé reakce na přidání plynu. Spotřeba by se měla vejít pod 10 l/100 km.

Druhou elektrifikovanou novinkou je menší GLC. To prodělalo facelift, který na první pohled není nijak výrazný, vůz ale dostal nové motory. Zážehové jednotky nové řady M 264 nahrazují předchůdce M 274 a v případě dieselů přichází na místo řady OM 651 novější OM 654.

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu
Přečtěte si také:

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu

Benzinové dvoulitrové čtyřválce pracují s přeplňováním typu twin-scroll a také zde je použita 48V síť. Tu mimochodem využívá i nová elektricky poháněná vodní pumpa. Elektrickou energii negeneruje takzvaný EQ Boost jako u GLE 53 4Matic+, nýbrž startér/generátor připojený k motoru řemenem. Mercedes ho označuje jako BSA (Belt-driven Starter-Alternator). Pro GLC jsou na výběr dvě varianty. GLC 200 disponuje výkonem 145 kW (197 k) a GLC 300 nabízí 190 kW (258 k). Spotřeba se má pohybovat kolem sedmi litrů.

Dieselový čtyřválec OM 654 známe z dřívější doby. Jako první tento motor dostala aktuální třída E. V upraveném GLC se bude nabízet v provedení 200 d, 220 d a 300 d (120 kW/163 k, 143 kW/194 k a 180 kW/245 k). Každé označení pod sebou ukrývá naftový dvoulitr. Zajímavostí je, že vůz využívá kvůli plnění emisních limitů při jízdě v reálném provozu dva SCR katalyzátory. Jeden je u motoru a druhý pod podlahou.

Upravené GLC dorazí na trh v polovině roku, kdy se začne prodávat GLE 53 4Matic+, to tisková zpráva neříká. Obě novinky se jistě ukážou také na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Skrotpræmie bil (neregistrovaný)
vyrábí elektrickou energii pro 48V palubní síť a také pomáhá s pohonem. Celkově jednotka nabídne 320 kW (435 k)
  • Našli jste v článku chybu?