Necelé dva měsíce po představení ve formě konceptu na autosalonu v Šanghaji přijíždí Mercedes-Benz třídy GLB v sériové podobě. To nejdůležitější, co jeho předzvěst naznačovala, mu zůstalo: Umí být sedmimístný a má si poradit i s drsnějším terénem. Na délku má 4643 mm, šířka je 1834 mm a výška činí 1658 mm. Rozvor 2829 mm je o deset centimetrů větší než u třídy B. Na třetí řadu sedadel se vejdou osoby o výšce až 168 centimetrů. Kufr má kapacitu 560 až 1755 litrů (pětimístné provedení) a opěradla druhé řady sedadel se dají polohovat.
Nová třída GLB využívá platformu pro kompaktní modely, na které má vzniknout celkem osm modelů. Na trh přijde koncem letošního roku s dvěma benzinovými a dieselovými motory.
Mercedes-Benz GLB: Motory a technické údaje
Motorizace | GLB 200 | GLB 250 | GLB 200 d | GLB 200 d 4MATIC | GLB 220 d 4MATIC |
---|---|---|---|---|---|
Převodovka: | 7G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT |
Zdvihový objem (cm3): | 1332 | 1991 | 1951 | 1951 | 1951 |
Výkon (kW/k): | 120/163 | 165/224 | 110/150 | 110/150 | 140/190 |
v ot./min.: | 5500 | 5800 | 3400-4440 | 3400-4440 | 3800 |
Točivý moment (Nm): | 250 | 350 | 320 | 320 | 320 |
v ot./min.: | 1620-4000 | 1800-4000 | 1400-2600 | 1400-2600 | 1600-2400 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km): | 6,2-6,0 | 7,4-7,2 | 5,0-4,9 | 5,5-5,2 | 5,5-5,2 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 9,1 | 6,9 | 9,0 | 9,3 | 7,6 |
Max. rychlost (km/h): | 207 | 236 | 204 | 201 | 217 |
Palubní deska je totožná s třídou B. Můžete se tedy těšit na dvě velké obrazovky, sloužící pro zobrazení ukazatelů a výstupu palubního systému MBUX. Za příplatek je k dispozici systém Energizing comfort control, který koordinuje fungování komfortních prvků auta typu hudby, podsvícení nebo masáží, aby umožnil posádce co nejlépe relaxovat. Může být propojen s chytrými hodinkami, které díky údajům o míře stresu nebo kvalitě spánku ještě více upřesní doporučené odpočinkové programy.
GLB má na přední nápravě zavěšení McPherson a vzadu multi-link. Připlatit si můžete za adaptivní odpružení. Verze s pohonem všech kol 4MATIC ve standardním režimu posílají na zadní kola 20 procent síly, v režimu Sport 30 procent. Terénní mód pak rozdělí točivý moment v poměru 50:50. K pohonu 4MATIC automaticky dostáváte offroadový paket se speciálním osvětlením v širokém úhlu přímo před vozidlem, fungujícím díky předním světlometům Multibeam LED. Za příplatek mohou být diodové i mlhovky.
Z hlediska bezpečnostní výbavy je možné dostat techniku z vrcholné třídy S, fungující díky kameře a radaru. GLB pak vidí až 500 metrů před sebe, při zapnutém tempomatu zpomalí před zatáčkami, křižovatkami či kruhovými objezdy. Může mít aktivního asistent změny jízdního pruhu nebo automatické parkování Parktronic.