Mercedes-Benz EQS: Elektrický vrchol budoucnosti má dokonalý interiér a dojezd až 700 km

1 nový názor
  • Řady elektrických Mercedesů časem rozšíří i luxusní EQS

  • Na autosalonu ve Frankfurtu byl odhalen koncept 

  • Ten zaujme především krásným interiérem 

  • EQS slibuje dojezd až 700 km a možnost dobíjet výkonem 350 kW. Pak se 100kWh baterie nabijí na 80 % za 20 minut

Také Mercedes přivezl do Frankfurtu svůj elektromobil. Jmenuje se EQS a jak je patrné z označení, jde o elektrickou alternativu k třídě S. Špatnou zprávou pro případné zájemce je fakt, že se zatím jedná pouze o koncept. Vypadá však opravdu slibně.

Uhlazený design karoserie připomíná kupé a z profilu možná tak trochu i siluetu Jaguaru I-Pace. Je to dáno tím, že stejně jako elektrický Jaguar využívá i tento Mercedes koncepci s bateriemi mezi nápravami a dvojicí elektromotorů. A ta umožňuje výrazně protáhnout prostor pro posádku a naopak zkrátit přední kapotu. Čtyřmístný interiér konceptu je už od pohledu hodně vzdušný a prostorný. Cestovat v takovémto prostředí by vážně nemuselo být špatné.

Tím spíš, když cestování to bude dynamické. A klidně i dlouhé. Mercedes totiž slibuje celkový výkon systému více než 350 kW (476 k), vrchol točivého momentu 760 Nm a schopnost akcelerovat z nuly na 100 km/h za méně než 4,5 s. Maximální rychlost přesahuje 200 km/h. Kapacita lithium-iontových akumulátorů je přibližně 100 kWh. To má podle WLTP vystačit k ujetí až 700 km. Uvidíme, jaká bude realita.

Krátké svezení s Mercedesem-Benz EQC: Další prémiový elektromobil je něco mezi I-Pace a e-tronem
Přečtěte si také:

Krátké svezení s Mercedesem-Benz EQC: Další prémiový elektromobil je něco mezi I-Pace a e-tronem

Mercedes každopádně počítá s možností využít při dobíjení výkon až 350 kW. Něco takového zatím žádný sériový elektromobil nenabízí. Třeba Taycan umí v sériové verzi „až 270 kW“. Pro zajímavost, 350 kW je maximální výkon, který by měly nabízet stanice sítě Ionity. Mercedes-Benz EQS se pak dokáže nabít na 80 % za pouhých dvacet minut.

Automobilka rovněž v oficiálních materiálech uvádí přítomnost autonomního řízení třetí úrovně, což znamená schopnost samostatné jízdy například na dálnicích (řidič ale musí být stále připraven převzít kontrolu nad automobilem). Technicky by ovšem měl být vůz nachystán už na plně autonomní řízení. Kdy se dočkáme sériové verze, to Mercedes neprozradil.

  • Našli jste v článku chybu?