Mercedes E43 AMG už nekoupíte. Nahradil ho hybrid E53 AMG

27.04.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Verzi E43 AMG nahrazuje hybridní E53 AMG s vyšším výkonem

  • Všechny motory přecházejí na novou emisní normu Euro 6d TEMP

  • Rozšiřují se možnosti individualizace a konektivity

Mercedes-Benz třídy E prodělal drobnou modernizaci, která se snad ani nedá označit jako facelift, ale spíše jen jako omlazení v rámci přechodu na nový modelový rok. Součástí novinek je příchod nových asistenčních a bezpečnostních systémů, nové funkce konektivity, několik nových paketů a také modifikace motorů, především kvůli novým emisním normám. Dotklo se to i verze E43 AMG.

Už nekoupíte verzi E43 AMG s vidlicovým šestiválcem... Tedy, koupíte, ale nejmenuje se E43 AMG, ale E53 AMG. To neznamená nic jiného, než že k řadovému šestiválci 3,0 l se dvěma turby a elektrickým kompresorem dostanete také mild-hybridní elektrickou asistenci. Tenhle pohon debutoval v Mercedesu CLS. Motor má sám o sobě výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 520 Nm, což by i bez elektrické podpory určitě stačilo.

Doporučujeme Mercedes-AMG 63 S kombi vs. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo: Supersporty v přestrojení

Kompaktní startér/generátor se pak podílí na elektrické asistenci výkonem 22 koní a točivým momentem 250 Nm. Na 100 km/h akceleruje tento hybrid, standardně dodávaný s pohonem všech kol, za 4,5 sekundy. Omezovač ho zarazí na 250 km/h. Připlatit si můžete za posunutí omezovače na 270 km/h.

Dalším řadovým šestiválcem pod kapotou je také třílitrový turbodiesel v Mercedesu E400d. Ten má rovněž standardně pohon všech kol, výkon 250 kW (340 koní) a točivý moment 700 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde opět zasáhne omezovač. Pak už si můžete ve třídě E koupit jen naftový čtyřválec 2,0 l ve verzích E 200d (110 kW/360 Nm), E 220d (143 kW/400 Nm) a E 300d (180 kW/500 Nm).

Z nových nebo vylepšených asistenčních technologií zmiňme modernizovaný adaptivní tempomat, který samočinně brzdí před zatáčkou, nebo vylepšené automatické řízení pro jízdu v koloně, převzaté ze třídy S.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?