V roce 1995 byla na trh uvedena dodávka, která ustavila nové standardy v úspornosti, bezpečí a variabilitě. I dnes, o čtvrt století později, představuje stále vrchol v nabídce, a to nejen kvality, spolehlivosti, úspornosti a pohodlí, ale i v oblasti konektivity a ve variantě eSprinter také s lokálně bezemisním provozem.
V roce 1995 Mercedes-Benz Sprinter vytvořil vlastní segment a přispěl tak k přesunu k e-komerci: s doposud běžnými rozměry byl online obchod takřka nemyslitelný. Proto Mercedes-Benz představil moderní dodávku ideální pro nové potřeby v oblasti přepravy. S kotoučovými brzdami vpředu i vzadu, ABS, automatickým rozdělováním brzdného účinku ABD, aerodynamičtějším tvarem, nízkou spotřebou a dalšími inovacemi stanovil vysoký standard v ohledu bezpečnosti, úspornosti a pohodlí.
Od samého začátku byl dostupný jako podvozek, valník, sklápěč, s jednoduchou či dvojitou kabinou, jako skříňová dodávka nebo tourer, s vysokou nebo nízkou střechou. Nabízel se s rozvorem 3000 až 4025 mm a celkovou hmotností 2590, 2800, 3500 nebo 4600 kg.
Po 1,3 milionu prodaných kusů a řadě modernizací Mercedes-Benz v roce 2006 představil nový Sprinter s řadou inovací, například širokými posuvnými dveřmi nákladového prostoru, supervysokou střechou nebo čtyřmi délkami karoserie. Vylepšení se dočkaly i pohonné jednotky. K dispozici byl také nový brzdný systém, adaptivní ESP nebo inovovaný systém uložení nákladu. Mezi další vylepšení patřily Super Single pneumatiky na zadní nápravě u 4,6 t varianty, bi-xenonové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček, airbag pro řidiče i spolujezdce, systém Parktronic atd. Rozšíření nabídky umožnil mimo jiné také portál pro nástavbáře, poskytující všechny podstatné informace.
V roce 2013 si Sprinter svou pozici upevnil efektivní pohonnou jednotkou a dalšími inovacemi, včetně úsporného balíčku s řízením příkonu čerpadla posilovače řízení, funkcí Eco start/stop a prodlouženým stálým převodem diferenciálu. S technologií SCR se stal první dodávkou plnící emisní normu Euro VI a byl i první dodávkou vybavenou asistentem pro potlačení vlivu bočního větru a k dispozici byly i asistenty dálkových světel, sledování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo předcházení kolizí.
V roce 2016 se Sprinter stal prvním modelem, který ztělesňoval filozofii Mercedes-Benz Vans adVANce jako poskytovatele komplexního řešení mobility.
Se třetí generací se v roce 2018 přidala inteligentní konektivita. Nový Sprinter je ještě úspornější, spolehlivější a flexibilnější než kdy předtím. Přináší pohodlí a bezpečnostní prvky známé z osobních vozů značky, propojení s internetem je však revoluční: služby Mercedes PRO connect a multimediální systém MBUX jsou základními stavebními kameny budoucnosti v oblasti správy vozového parku, díky nimž lze v reálném čase pracovat s údaji o vozidle, servisními informacemi nebo polohovými službami. Nabídka dostupných provedení s rozličnými typy karoserie, pohonů, hmotností a výbavy umožňuje sestavit více než 1000 různých variant. V průběhu roku přibyl také pohon předních kol.
Na konci roku 2019 se představil eSprinter s možností rozvážky zboží nebo záchranářského výjezdu bez lokálních emisí. Jeho elektrický pohon předních kol má výkon 85 kW a točivý moment až 295 N.m. Volitelná nosnost a koncept akumulátoru splní individuální požadavky zákazníků. S kapacitou 47 kWh má dojezd 168 km a maximální nosnost 891 kg. Vyšší nosnost lze zvolit na úkor kapacity akumulátoru.
Sprinter se vyrábí nejen v továrnách Mercedes-Benz v Düsseldorfu a Ludwigsfelde, ale také v Buenos Aires, stejně jako první generace, a americkém Charlestonu. Nabízí se ve více než 130 zemích světa.