Třetí generace Mercedesu CLS, který vlastně založil kategorii tzv. „čtyřdveřových kupé“, zažívá svou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Jak se dalo čekat, ohledně techniky nového CLS se nekoná žádné velké překvapení. Novinka si bere platformu a základní části ze sedanu Mercedes-Benz třídy E. Jistě, podvozek se dočká jiného nastavení a CLS se zařadí nad třídu E, hlavně tedy cenově.
Design nového modelu je ovlivněn nedávnými koncepty Mercedesu a podle automobilky naznačuje, jak budou příští Mercedesy vypadat. Nechceme se pasovat do role odborníků na design, takže si vzhled nového CLS ohodnoťte sami. Nepochybujeme o tom, že design vyvolá kontroverzi, ale pokud některé auto dokáže vyvolávat aspoň nějaké emoce, je to určitě dobře.
Pod kapotou najdeme nové řadové šestiválce, ke kterým se Mercedes postupně vrací. Na evropském trhu jsou prozatím k dispozici vznětové verze CLS 350d a CLS 400d, respektive zážehová CLS 450. Pohon všech kol 4Matic je u nich standardem, stejně tak devítistupňový automat. Mercedes si automaty dělá sám a nepřebírá, na rozdíl od konkurence, skříně třeba od ZF.
Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d: Duel mastodontů
Šestiválec v provedení CLS 350d má jedno turbo, výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 600 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 5,7 s. Verze 400d má dvě turba, výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 700 Nm. Stovku umí za rovných pět sekund. U vrcholného naftového motoru je zajímavé použití proměnného časování a zdvihu ventilů.
Benzinový šestiválec CLS 450 má opět objem tří litrů a uspořádání válců v řadě. Výkon motoru je 270 kW (367 k) a točivý moment 500 Nm. Standardně je motor spojen s mild-hybridním systémem a jeho startér-generátor umí poskytnout asistenční výkon 16 kW (22 k) a hlavně točivý moment 250 Nm. Díky tomu dostalo benzinové CLS 48V elektrický systém. Na stovku akceleruje mild-hybrid za 4,8 sekundy.
Časem dorazí také dvoulitrové čtyřválce v jiných verzích a bude i přeplňovaný osmiválec a šestiválec AMG. Slabší ponese označení CLS 53 AMG a dostane šestiválec, silnější CLS 63 AMG dorazí s osmiválcem. O tom se ale oficiálně dozvíme až později. Navíc se proslýchá, že CLS bude první hybridní AMG.
Protože se bavíme o novém Mercedesu, asi nemá cenu rozepisovat se o všech bezpečnostních a asistenčních systémech na palubě, protože to bychom mohli rovnou vydat celou knihu. Ale zajímavá jsou třeba přední full LED světla, která mají podle automobilky údajně dosvit až 650 metrů. Mercedes začne nové CLS vyrábět brzy. První kusy, které zamíří k zákazníkům, mohou být tradičně označeny jako Edition 1 se spaciální výbavou navíc a plaketkou připomínající první sérii nového modelu.