Nedlouho poté, co Ferrari představilo sběratelské modely Monza SP1 a SP2, přišla z tábora McLarenu informace, že Bitové také pracují na podobně koncipovaném roadsteru bez čelního okna. Nyní se zpráva zhmotnila v reálný automobil. Jde o poctu závodním monopostům McLaren postaveným na šasi společnoti Elva. Konrétně šlo o dvousedadlové závodní vozy McLaren-Elva M1A, M1B a M1C ze 60. let.
A stejně jako závodní stroje je také nový model, kterého vznikne pouze omezený počet 399 kusů, prostý čelního okna. McLaren nicméně uvádí, že existuje možnost si ho nechat továrně dodělat.
Elva je vybavena chytrou aktivní aerodynamikou McLarenu včetně výsuvného karbonového deflektoru. Posádku má před větrem chránit systém AAMS (Active Air Management System), usměrňující proudění vzduchu okolo kokpitu. Nad posádkou má vytvářet jakousi ochrannou „bublinu“.
Maximální rychlost ani hmotnost modelu Elva McLaren nezveřejnil. Ovšem k tomu, abychom si představili, jak bude tohle auto rychlé, stačí fakt, že z 0-200 km/h zrychlí za 6,7 sekundy, což je rychleji než McLaren Senna. Z tohoto extrémního automobilu pochází také brzdový systém s karbon-keramickými kotouči o průměru 390 mm na všech kolech.
McLaren Elva však na rozdíl od předchůdce závodním autem není. Má status homologovaného sportovního vozu s hydraulicky přizvedávaným podvozkem pro provoz ve městě.
Ultimativní sportovní vůz stojí v základu 1 425 000 liber, což je v přepočtu na koruny zhruba 42,5 milionu.