Šestiválcový cestovní motocykl BMW K 1600 GTL prošel v souvislosti s Euro 4 drobnou modernizací. Nová kapotáž má členitější tvarování, které opticky rozbíjí velké postranní plochy dosavadního modelu. Vylepšená aerodynamika by měla zajistit méně turbulencí za velkým plexi při dálničních rychlostech.
Motor 1,6 l s novými katalyzátory dosahuje výkonu 118 kW (160 k) v 7750 min-1 a točivého momentu 175 Nm v 5250 min-1. Novinkou je „Reverse assist“. Elektronická zpátečka, jakou míval už křižník řady LT, ale šestiválce K 1600 ji dostávají až v rámci letošní modernizace. Aktivuje se tlačítkem na levé straně řídítek. Samotné couvání pak probíhá, když jezdec drží stisknuté tlačítko startéru.
Nepochybně se jedná o velmi užitečnou funkci. V létě jsme testovali lehčí variantu K 1600 GT před modernizací, představenou na podzimním Intermotu v Kolíně nad Rýnem. Manévrování na místě, zejména mírně svažitém, bylo jediným momentem, kdy byla velká hmotnost a velikost stroje na obtíž.
Doporučujeme: Test BMW K 1600 GT Sport – Když komfort neznamená nudu
Od varianty GT se BMW K 1600 GTL liší nejen horním kufrem s integrovanou opěrkou spolujezdce. Má také komfortnější jezdeckou ergonomii s níže položenými stupačkami a řídítky blíže k sedlu. To je mimochodem standardně vyhřívané, stejně jako rukojeti. Sériová výbava dále obsahuje třeba semiaktivní odpružení Dynamic ESA, xenonový světlomet nebo tempomat. K dispozici je také obousměrné rychlořazení Shift Assistant Pro a objednat si můžete třeba centrální zamykání nebo natáčecí světla. Od roku 2018 bude BMW nabízet ještě automatické tísňové volání Intelligent Emergency Call v případě nehody.
Do řady K 1600 patří vedle variant GTL a GT také novinka jménem K 1600 Bagger. Ta cílí primárně na severoamerický trh.
Doporučujeme: Šestiválcový „bagger“ BMW K 1600 B míří do teritoria Harley-Davidson