Čtvrt roku po premiéře nové řady 4 kupé zde máme verzi se skládací střechou. I ta budí pozdvižení svými obřími vertikálně stavěnými ledvinkami, které mají symbolizovat velké množství nasávaného vzduchu do motorů.
Na tento styl si však zvykáme i u řady jiných modelů BMW, včetně SUV. Přední světla jsou u čtyřky standardně diodová, za příplatek mohou být adaptivní či laserová s dosahem až 550 metrů. Boční plochy mají vytvářet dojem „přikrčenosti“ celého vozu a štíhlá zadní světla jsou lehce zatmavená. Zdvojené koncovky výfuku mají v závislosti na motorizaci kulatý nebo lichoběžníkový tvar. Na délku má novinka 4768 mm (+128 mm oproti minulé generaci), šířka je 1852 mm (+27 mm) a výška s nataženou střechou 1384 mm.
Zatímco u minulé generace byla střecha pevná, nyní je látková a tudíž o přibližně 40 procent lehčí. Dle BMW bez negativ po estetické stránce, její konstrukce nemá být v nataženém stavu vidět. Přínosem je také o 5 milimetrů více místa nad hlavou řidiče a spolujezdce. Stahování a natahování trvá přibližně 18 sekund a funguje do rychlosti 50 km/h. Jednou z dalších výhod látkového řešení je také menší prostorová náročnost, ve složeném stavu zabírá méně místa a do kufru tak dáte 300 litrů nákladu – o 80 litrů více než u minulé verze. Pro větší komfort při jízdě lze použít skládací deflektor nebo ofuk krku teplým vzduchem. Bezpečnost při převrácení pak jistí vystřelovací zadní oblouky, které se na pokyn elektroniky vysunou do požadované polohy díky pyrotechnické patroně.
Pro co nejlepší kompromis mezi sportovností a pohodlím BMW u nové čtyřky kabrio použilo tlumiče s progresivní charakteristikou v závislosti na zdvihu. Ty přední jsou doplněny hydraulickými dorazy, zadní pak systémem omezujícím kompresi. Za příplatek je možné dostat adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.
Pohon obstarají přeplňované čtyř- a šestiválce na benzin i naftu. Všechny vznětové jednotky jsou osazeny mild hybridní technologií, 48V startér-generátor v případě potřeby pomůže motorům 8 kW (11 k). Základem benzinové nabídky je čtyřválcový dvoulitr 420i se 135 kW (184 k), silnější 430i pak nabídne 190 kW (258 k). Šestiválcové provedení M440i xDrive disponuje 275 kW (374 k) díky nimž zvládne sprint na 100 km/h za 4,9 sekundy. Nafta startuje verzí 420d se 140 kW (190 k) a pokračuje šestiválcovými 430d (210 kW, 286 k) a M440d xDrive (250 kW, 340 k). Výroba bude probíhat v německém Dingolfingu po boku nové řady 8, vstup na trh je plánován na březen roku 2021. Důkladně si ho prohlédnete v obsáhlé fotogalerii, včetně designových skic.