Sloučení koncernů FCA a PSA do jednoho celku vzbudilo dohady ohledně budoucnosti některých značek. Těch spadá pod nově vytvořené uskupení Stellantis dohromady 14 a některé z nich opravdu nejsou v nejlepší kondici. Přinejmenším v následujících deseti letech se ale žádná zavírat nebude, řekl šéf Stellantisu Carlos Tavares na summitu pořádaném listem Financial Times.
Tavares zároveň potvrdil, že všechny značky koncernu dostanou také potřebnou finanční podporu. „Každému dáváme šanci, každému dáváme časové období deseti let a každému poskytujeme finance na sestavení základní modelové strategie,“ uvedl Tavares. „Pokud uspějí, skvělé. Každá značka dostává příležitost udělat něco jiného a oslovit tak zákazníky,“ dodal.
Prohlášení je velmi významné především z pohledu Alfy Romeo a Lancie. Alfu měla postavit na nohy platforma Giorgio, na které vznikly modely Giulia a Stelvio. I přes více než vřelé přijetí od novinářů, zejména kvůli výborným jízdním vlastnostem, ale prodeje zdaleka zaostaly za očekáváním. Před časem navíc přišla zpráva, že Alfa Romeo s touto platformou skončí, protože potřebuje technický základ umožňující zástavbu elektrifikovaných pohonů.
V roce 2019, nepoznamenaném ani elektrifikací, ani covidem, přitom Alfa dokázala v celé Evropě prodat jen 54 tisíc aut, v USA pak 18 tisíc.
V ještě mnohem větších problémech je Lancia, která už v Evropě prakticky vůbec neexistuje. V současnosti prodává na italském trhu pouze letitý model Ypsilon. Podle Tavarese ale patří právě Lancia spolu s Alfou Romeo a DS mezi tři prémiové značky koncernu.
Speciálně u Lancie bude zajímavé sledovat, co přesně se s ní (nebo z ní) stane. Zatímco Alfa Romeo má celkem jasné zaměření na sportovní svezení, kterého se má držet i v době nastupující elektrifikace, Lancia nijak zásadně vyhraněná nebyla a na luxus vycházející z běžných modelů už je zaměřena značka DS.