Lamborghini na nadcházející Frankfurtský autosalon přiveze nový model Sian, který technicky vychází z Lamborghini Aventador SVJ: Podívejte se, jak vypadá nejrychlejší sériové auto Nürburgringu">Lamborghini Aventador. Nejedná se však o jeho nástupce, nýbrž o limitovanou edici, která vznikne v počtu 63 kusů. Podle zákulisních informací jsou všechny plánované kusy již prodány, přičemž cenovka činí minimálně 3,6 milionu korun, což je téměř 85 milionů korun.
Lamborghini Sian se tak stane nejdražším a zároveň nejvýkonnějším modelem italské automobilky. Základem pohonné jednotky je i nadále atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,5 litru, kterému ale v tomto případě pomáhá 48V elektrická soustava s elektromotorem o výkonu 25 kW. Elektromotor je namontovaný přímo do převodovky a funguje do rychlosti 130 km/h.
Generovaná elektřina se neukládá elektro-chemicky, tedy do lithium-iontových baterií, ale elektrostaticky do tzv. superkapacitorů. Lamborghini s touto technologií přichází jako první na světě, nicméně touto inovativní technologií se mohl pochlubit již Aventador. Tam však superkapacitory fungovaly pouze pro systém start/stop. Nyní umí uložit až desetkrát více elektrické energie.
Se systémovým výkonem 602 kW (819 k) Sian zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na elektronicky omezených 350 km/h. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Lamborghini Sian je tedy prvním hybridním automobilem značky a ukazuje, jakou cestou se příští modely Lamborghini vydají. Protože pokud chce výrobce zachovat atmosféricky plněný motor, jiná možnost není. A podle průzkumu trhu jsou nepřeplňované motory to, co zákazník žádá. Nehledě na to, že s ohledem na emisní regule a požadavek stále se zvyšujícího výkonu se Lamborghini bez elektrifikace neobejde.