Britská společnost Quickco se vrhla na data vyhledávače Google a sestavila mapu nejvyhledávanějších automobilových značek pro 193 zemí celého světa. Výsledky jsou poměrně zajímavé.
Světově nejvyhledávanější značkou na internetu je Toyota. Ze statistik vyplynulo, že právě japonská automobilka je nejvyhledávanější v 74 zemích. Na druhém místě celkově skončilo BMW (51 států) a na třetím Hyundai (17).
Doporučujeme: Češi se zase vrací k benzínu. Hybridy, elektromobily a LPG moc netáhnou
Statistiky také ukázaly, že automobilky většinou nejsou ve svých domácích státech těmi nejvyhledávanějšími. Výjimku představují Volvo, Fiat, BMW a Renault. Naopak třeba Hyundai není nejvyhledávanější v Koreji, v Anglii neuspěla žádná tamní značka, ve Španělsku se nejvíce hledá VW (nikoliv Seat) a u nás z těchto statistik nevyšla jako nejhledanější Škoda. V České republice je nejvyhledávanější značkou Hyundai.
Prohlídka všech států světa ukázala také některé kuriozity. Třeba v Nigeru je nejvyhledávanější značkou Bugatti a Jaguar uspěl v Belize.
Přehled je zapotřebí brát trochu s rezervou. Vychází pouze z vyhledávače Google, který má v některých zemích včetně ČR významné lokální konkurenty. Přesto jsou určitě zajímavé. Mapu Evropy i celého světa najdete níže.