Zdá se, že pandemie koronaviru může mít i velký dopad na to, jak lidé nakupují nová auta. Zatímco dříve se zákazníci těšili na osobní předání a možná i sklenku šampaňského u nového vozu v dealerství, dnes by možná ocenili, kdyby jim mohl prodejce předat auto co nejvíc bezkontakně. O to se nyní snaží čínská automobilka Geely, která spustila „kompletně bezdotykové“ předávní svých aut.
Každé auto připravené k předání zákazníkovi projde dezinfekcí karoserie i kabiny. Potom ho naloží na odtahový vůz, jenž jej odveze na místo převzetí – třeba ke kanceláři nebo přímo ke klientovi domů. Zástupce dealera pak pošle klíčky dronem novopečenému majiteli rovnou do ruky. Kontakt je tak opravdu nulový.
Geely spustilo službu bezdotykového předání už 10. února. V rámci ní si lze auto po internetu také nakonfigurovat, objednat, zaplatit za něj a sjednat financování či pojištění. Zákazník tedy vůbec nemusí opustit svůj byt. Podle čínské automobilky si tento způsob nákupu nového vozu od jeho spuštění zvolilo už 10 tisíc lidí, více než 100 tisíc se pak registrovalo s tím, že o něj mají zájem.
Bezdotykové předání nového vozu zatím funguje jen v Čině a ještě k tomu ve vybraných lokalitách. Možná se ale brzy rozšíří na více poboček značky a také mimo zemi, ze které koronavirová pandemie pochází. Jak systém funguje, ukazuje toto video: