Kombinace „kupé, šestiválec, manuál a samosvor“ ještě není minulostí. Nissan představil nový model Z

20.08.2021
přidejte názor
  • Nissan odhalil sériovou verzi loňského konceptu Z Proto 

  • Nástupce modelu 370Z sází na dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu 405 koní 

  • Chybět nebude ani manuální převodovka a samosvorný diferenciál 

  • Do Evropy se japonská novinka zatím nechystá 

Automobilka Nissan oficiálně odhalila nový model Z. Jedná se o nástupce letitého Nissanu 370Z, jehož podobu naznačil už loňský koncept Z Proto. Sériová varianta se od studie na pohled prakticky neliší, což je dobře. Zájemci se mohou těšit na atraktivní kupé kombinující řadu prvků odkazujících do historie s moderní technikou připravenou především pro zábavné svezení.

Design je do velké míry dán koncepcí s motorem uloženým podélně vpředu a pohonem zadní nápravy. Japonské kupé proto dostalo velmi dlouhou kapotu, silueta střechy nebo spodní hrana oken pak připomínají 370Z. Přední světlomety, respektive denní svícení, odkazují na japonskou variantu modelu Fairlady 240ZG ze sedmdesátých let, koncové svítilny si berou inspiraci u 300ZX. Pro pořádek, nastupující Nissan Z představuje už sedmou generaci těchto sportovních vozů. Automobilka jich v součtu prodala zhruba 1,8 milionu kusů.

Mazda RX-7 (1984) vs. Toyota MR2 (1986): Dva východy slunce
Přečtěte si také:

Mazda RX-7 (1984) vs. Toyota MR2 (1986): Dva východy slunce

Také interiér se několika prvky vrací do minulosti. Na historii sportovních vozů Nissan odkazují například tři analogové přístroje na palubní desce, stejně jako volant. Samozřejmostí jsou výrazně tvarované sedačky. Přístrojový štít je nahrazen displejem o velikosti 12,3". Řidič má na výběr trojici různých variant zobrazení.

Pod kapotou nového Nissanu 370Z má pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l naladěný na 405 koní a 475 Nm. Převodovka může být devítistupňová automatická, ale také klasická šestistupňová manuální. S manuálem se pojí karbonová hnací hřídel a systém automatických meziplynů. Kompletní technické údaje zatím automobilka nezveřejnila. Na kvalitní jízdní vlastnosti byl podle oficiálních materiálů kladen velký důraz. Novinka tak umí být v zatáčkách oproti 370Z až o 13 % rychlejší. Dosaženo toho bylo řadou technických opatření od použití širších předních pneumatik přes lepší tlumiče až po celkově tužší karoserii.

Automobilka pro zákazníky připravila dvě verze. Základní provedení se jmenuje Sport, jízdně zajímavější alternativa nese označení Performance. Liší se například spoilerem na víku zavazadelníku, výkonnějšími brzdami, má devatenáctipalcová kola (standardem jsou osmnáctky) a samosvorný diferenciál. Pro začátek dorazí ještě edice Z Proto Spec vybavená žlutými brzdiči, disky v bronzové barvě, koženým čalouněním a několika dalšími žlutými detaily v interiéru. Dohromady v této specifikaci vznikne pouze 240 kusů.

Aktuálně představené provedení nového Nissanu Z se týká amerického trhu. Případný prodej šestiválcové novinky v Evropě automobilka zatím vůbec nezmiňuje a vzhledem k tomu, jakým směrem tlačí místní trh bruselští úředníci, se příchod do Evropy moc pravděpodobný nezdá. Pokud se vám tedy nové „zetko“ líbí, zatím musíte pouze doufat.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?