Krásná kombi slyší na jméno Avant – a nyní jezdí také elektricky a s nulovými lokálními emisemi. Audi totiž zahajuje po modelu vyšší třídy A6 Limuzína prodej verze Plug-in-Hybrid (PHEV) také s karoserií kombi. Inteligentní systém řízení pohonu s předvídavou provozní strategií zajišťuje novému modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro** dlouhý dojezd v režimu s výhradně elektrickým pohonem, nízkou spotřebu a dynamické jízdní výkony. Rozsáhlá sériová výbava zahrnuje exteriérový paket S line, digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit, světlomety Matrix LED, sportovní podvozek a sportovní sedadla. V České republice nechybí ve standardu ani prodloužená záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.
Audi nabízí své úspěšné kombi vyšší třídy, A6 Avant, nyní také ve verzi Plug-in-Hybrid, tedy s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Nový model A6 Avant 55 TFSI e quattro dosahuje nejvyššího celkového výkonu 270 kW (367 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 2,1 – 1,9; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 18,1 – 17,6; kombinované emise CO2 v g/km*: 48 – 44). Hybridní systém kombinuje motor 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k) a maximálním točivým momentem 370 N.m a výkonný elektromotor. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem poskytuje nejvyšší výkon 105 kW a točivý moment 350 N.m. Elektromotor je společně se spojkou uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, která předává hnací sílu pohonu všech kol quattro s technologií ultra. Audi A6 Avant ve verzi PHEV tak disponuje hospodárným a kdykoli využitelným pohonem všech kol pro trvale vysokou úroveň trakce a jízdní dynamiky. Hybridní systém poskytuje maximální točivý moment 500 N.m již při 1250 otáčkách za minutu.
Dojezd modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro** v režimu s výhradně elektrickým pohonem je podle metodiky WLTP až 51 kilometrů. A6 Avant ve verzi PHEV zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Pouze s elektrickým pohonem může jet rychlostí až 135 km/h (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 2,1 – 1,9; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 18,1 – 17,6; kombinované emise CO2 v g/km*: 48 – 44).
Samočinné – řízení pohonu a předvídavá provozní strategie
Pohon modelů Audi s externě nabíjitelným hybridním pohonem je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně. Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: „EV“ pro výhradně elektrickou jízdu, „Hybrid“ pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a „Hold“ pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.
V režimu „Hybrid“ zajišťuje maximální hospodárnost předvídavá provozní strategie, která využívá elektrický pohon, co nejvíce je to možné. Poháněcí soustava je v tomto režimu řízena tak, aby vůz mohl jet na posledním úseku před cílem pouze elektricky. Akumulátory jsou v případě potřeby s předstihem nabíjeny spalovacím motorem. Detailní plánování činnosti poháněcí soustavy po celé trase přebírá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu. I tento systém využívá velký počet informací, od navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.
Síťově propojený a komfortní – výbava pro nabíjení a řízení nabíjecího procesu
Klienti mohou pomocí aplikace myAudi App ovládat nabíjení akumulátorů a klimatizování interiéru již před odjezdem. Klimatizace spolupracuje s velmi hospodárným tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo, vyzařované komponenty elektrického pohonu. Zákazníci mohou nabíjet svůj hybridní automobil na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu „Mode 3“, který je součástí sériové výbavy. Tímto způsobem se vybitá sada vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorů nabije za 2,5 hodiny. Nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách přístup k více než 140 000 nabíjecím přípojkám ve 24 evropských zemích. Nabíjecí stanice jsou zobrazovány v plánovači tras, jímž disponuje aplikace myAudi App.
Praktické vlohy – zavazadlový prostor s objemem 405 litrů a rovnou ložnou plochou
V zádi vozidla uložená sada lithium-iontových akumulátorů pojme 14,1 kWh elektrické energie. Akumulátory jsou umístěny tak, aby byl zavazadlový prostor dobře využitelný a měl rovnou podlahu. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 405 litrů – a to se zcela rovnou ložnou plochou. Díky tomu lze snadno nakládat a přepravovat i velká a neskladná zavazadla. Sklopením zadních sedadel se objem zvětší až na 1535 litrů.
Elegantní a sportovní – design a výbava
Model A6 Avant 55 TFSI e quattro** se vyznačuje sportovním designem a je sériově vybaven exteriérovým paketem S line, paketem černé optiky, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a tmavě tónovanými skly oken. Všechny uvedené prvky výbavy přispívají k mimořádně dynamickému vzhledu. Rozsáhlou sériovou výbavu završují světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónová automatická klimatizace, digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, sportovní podvozek, 19“ kola a červené brzdové třmeny.
Základní cena modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro** byla v České republice stanovena na 1 942 900 korun.
---
Hodnoty spotřeby paliva výše uvedeného modelu:
(Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie, a emisí CO2 a třídy hospodárnosti se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,1 – 1,9;
kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 18,1 – 17,6;
kombinované emise CO2 v g/km: 48 – 44
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.
V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.