Když auto stojí desítky milionů korun, musí vývojáři zajistit, aby při jeho provozu šlapalo vše tak, jak má. Automobilka Bugatti nyní nechala veřejnost nahlédnout pod pokličku toho, jak vyvíjí klimatizace ve svých vozech. Ty se totiž potýkají se situacemi, se kterými se jejich protějšky v normálních osobních autech nemají šanci setkat.
Pro Bugatti je například zásadní, aby byla klimatizace absolutně tichá. I při zvýšení výkonu si posádka nesmí chladného proudícího vzduchu všimnout. To aby se automaticky cítila komfortně. Navíc se chladicí soustava musí poprat s masivním čelním sklem, které je sklopené pod úhlem 21,5 stupňů (u běžných aut je to obvykle 30 stupňů), takže sluneční paprsky vytváří mnohem více tepla. Sklo má plochu 1,31 metru čtverečního.
„Naše vozy se pohybují extrémně vysokými rychlostmi. Abychom zajistili dostatek vzduchu v každé situaci, potřebujeme precizně ovládanou klimatizační soustavu,“ říká Julie Lemke, která u Bugatti vyvíjí klimatizace. Proto se automaticky mění nastavení podle rychlosti. Například nad 250 km/h začne systém pouštět vnější vzduch ventily pod předním sklem. Pomocí elektronicky ovládané klapky pak zajišťuje, aby se ho do kabiny dostával dostatek.
Ačkoliv tedy musí klimatizace obsluhovat jen menší interiér pro dva cestující, má vysoký výkon 10 kW. To by podle automobilky stačilo k tomu, aby se vychladil běžný evropský byt o velikosti 80 metrů čtverečních.