Jak bylo slíbeno, tak bylo uděláno. Kia nedávno oznámila, že ještě letos uvede na trh nový mild-hybridní diesel, který má zachránit naftové motory v Evropě. A teď ho tu máme. Pod kapotu SUV Kia Sportage poprvé míří nový naftový dvoulitr kombinovaný se startér-generátorem a 48V akumulátorem. Díky tomu se v novém měření emisí WLTP podařilo snížit spotřebu o 4 %. Kia bohužel neuvádí další parametry nového naftového mild-hybridu.
Další velkou novinkou je menší diesel 1.6 CRDI generace U3, který nahrazuje starší jednotku 1.7 CRDI. Nová naftová šestnáctistovka se bude prodávat ve verzích o výkonu 85 kW (115 k) nebo 100 kW (136 k). K silnější verzi bude k dispozici dokonce čtyřkolka a také sedmistupňový dvouspojkový automat. Všechny nové motory plní normu Euro 6d TEMP.
Doporučujeme: Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: Nečekaně vyrovnaní
Další změny jsou už spíše jen kosmetické. Nové jsou přední i zadní nárazníky a Kia upravila také design světel vpředu i vzadu. V katalogu najdete nová 16", 17" a 19" kola, nové chromované lišty nebo imitaci ochrany podvozku, pět nových barev a nové dvojité koncovky výfuku.
Nový je rovněž volant a přístrojový panel před řidičem, přibylo nové čalounění sedadel. Kia modernizovala také palubní infotainment se sedmi nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Novinkou je přepracovaný adaptivní tempomat s funkcí stop&go, prakovací asistent se zobrazením 360° kolem celého auta či vylepšené sledování únavy a pozornosti řidiče.