Kia díky vyspělým pohonným jednotkám dosahuje historicky nejvyššího podílu na evropském trhu

17.05.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Od ledna do dubna prodáno rekordních 166 266 vozů; meziroční nárůst o 12%

  • Kia na evropském trhu poprvé dosahuje podílu 3,0 %

  • Březen historicky nejlepším měsícem značky Kia v rámci Evropy: 55 007 vozů

  • K dalšímu růstu přispívají kompaktní modely a elektrifikace pohonných jednotek

Společnost Kia Motors podle nejnovějších údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) během prvních čtyř měsíců letošního roku zaznamenala na evropských trzích* rekordní objem prodeje.

Historicky nejvyšší počet registrací vozů Kia mezi 1. lednem a 30. dubnem (166 266 prodaných vozidel) znamená v meziročním srovnání nárůst o 11,7 %, čímž značka výrazně předstihla evropský trh, který v uvedeném období vzrostl pouze o 4,5 %. Díky nejnovějším prodejním datům Kia poprvé v Evropě dosáhla úhrnného podílu na trhu ve výši 3,0 % (nárůst oproti 2,8 % za stejné čtyřměsíční období roku 2016). V dubnu pak Kia na evropském trhu dosáhla podílu dokonce 3,4 % (41 279 prodaných vozů).

V březnu Kia zaznamenala nový rekord za měsíční období, a to 55 007 nových registrací. Kvartální období leden-březen 2017 pak pro automobilku Kia představovalo historicky nejlepší prodejní čtvrtletí v Evropě: počet registrací dosáhl 124 987 vozů, což znamená meziroční nárůst o 13,0 %.

Hybatelem rekordních prodejů od počátku letošního roku bylo uvedení řady nových modelů. Jmenovitě Kia rozšířila sestavu svých ekologických vozidel, kdy reagovala na rostoucí poptávku evropských zákazníků po technologicky vyspělých typech pohonu.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe Cole: „Letošní modernizace modelové nabídky Kia zahrnuje i zbrusu nové Rio, které se začalo prodávat v průběhu prvního kvartálu roku 2017. Do konce roku Kia představí i další ekologická vozidla a hnací ústrojí, stejně tak jako zbrusu nové modely, jako je městské vozidlo Picanto nebo naše vlajkové gran turismo s označením Stinger.“

K dalšímu růstu přispívají kompaktní vozy a elektrifikace pohonných jednotek

Během posledních čtyř měsíců nabírají na tempu dvě klíčové oblasti růstu značky Kia, stojící za většinou nových registrací, a to modernizovaná sestava kompaktních vozů a řada nových vozů s hybridním nebo elektrickým pohonem.

Zbrusu nové Rio – uvedené počátkem letošního roku – si okamžitě získalo přízeň tisíců evropských zákazníků. Prodeje modelu Rio v meziročním srovnání vzrostly o 22 % (letos doposud 28 025 vozů oproti 22 964 za stejné období loňského roku). Dobré výsledky vykázalo i Picanto, jehož prodeje ve třídě minivozů (segment A) meziročně vzrostly o 23,4 % na 22 443 kusů (dohromady za odcházející i nový model). Zbrusu nové Picanto se v Evropě začalo prodávat v březnu.

Do letošního dubna pak k růstu značky nejvíce přispěla vozidla s alternativním typem pohonu. Prodeje hybridních vozů a elektromobilů Kia za první čtyři měsíce meziročně vzrostly více než devítinásobně, k čemuž napomohlo uvedení nového hybridního crossoveru Niro (10 339 vozů) a modelu Optima Plug-in Hybrid (307 vozů), stejně tak jako rostoucí prodeje elektromobilu Soul EV (1487 vozů). Vysokou oblibu si získalo především Niro, model bez přímého předchůdce – v posledních čtyřech měsících se tento vůz stal pátým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě, v závěsu na modely Picanto, Rio, Sportage a řadou cee’d.

Během roku 2017 rostou i modelové řady Niro a Optima, a to díky nastupující variantě Niro Plug-in Hybrid a rozšíření plug-in hybridního ústrojí sedanu Optima i do kombi Optima Sportswagon. Poslední jmenované modely napomohou automobilce Kia splnit globální cíl do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?