Kam až lze zajít s dosud poslední generací Focusu RS? Mountune vydoluje z motoru 2.3 EcoBoost přes 500 koní

1 nový názor
  • Zatím poslední generace Fordu Focus RS nabízela v sériové verzi výkon 350 koní a točivý moment 470 Nm 

  • Britská společnost Mountune aktuálně představila úpravu, která ze čtyřválcového motoru 2.3 EcoBoost dostane více než 500 koní 

  • Základem je nové turbo, jiné jsou ale také vačkové hřídele nebo palivové čerpadlo 

Není to tak dávno, co Mercedes představil hned několik modelů osazených oficiálně nejvýkonnějším sériově vyráběným čtyřválcem na trhu. Dvoulitr použitý u A 45 AMG, CLA 45 AMG nebo CLA 45 AMG Shooting Brake disponuje v ostřejší variantě S výkonem 310 kW (421 k) a točivým momentem 500 Nm. I když jde o zajímavé hodnoty, pořád to není nic proti tomu, s čím se nedávno vytasil britský úpravce Mountune. Ten totiž přetvořil čtyřválcový Focus RS dosud poslední generace ve skutečné monstrum.

U Mountune jsou totiž schopní dostat ze čtyřválce 2.3 EcoBoost použitého také třeba u modelu Mustang nebo u nové generace Fordu Focus ST parametry 382 kW (520 k) a 700 Nm. Základem celé úpravy je výměna turbodmychadla za větší od BorgWarner, mění se ale také vačkové hřídele, rozvody nebo palivové čerpadlo. Zároveň je potřeba, aby váš vůz už měl kované písty, lepší mezichladič stlačeného vzduchu nebo jiný výfuk. To vše bylo součástí úprav m400R/m400X, které společnost Mountune představila už dříve a na které tato nejnovější a nejsilnější (jmenuje se m520 MRX) navazuje. Novinka je tedy primárně určena pro zákazníky, kteří si už dříve nechali svůj Focus RS upravit a pořád nemají dost.

Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za milion
Přečtěte si také:

Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za milion

Jak takový Focus RS jezdí, to tisková zpráva nezmiňuje. Provedení naladěné na 294 kW (400 koní) ale zvládne sprint na 100 km/h za 4,3 s, takže můžeme očekávat, že novinka už bude svou dynamikou na úrovni supersportů. Pokud by na vás bylo 382 kW (520 k) příliš, můžete sáhnout ještě po slabší alternativě m450 MRX nabízející „pouze“ 331 kW (450 k) a 480 Nm.

Představa Focusu RS o výkonu přes 500 koní je krásná, ale zájemci budou muset sáhnout poměrně hluboko do kapsy. I když už váš Focus RS prošel zvýšením výkonu na 294 kW (400 k) v rámci starších úprav m400R/m400X, pořád budete muset připlatit za upgrade na m520 bezmála šesti tisíc liber, což je v přepočtu přibližně 170 tisíc korun.

www.atte.cz (neregistrovaný)
Mountune mají pěkné věci, včetně nové pětirychlostní sekvenční převodovky, která posune celé update na jiný level. 430/500 koní umí pro 2.3 i u Pumaspeed.
  • Našli jste v článku chybu?