Značka Abarth představila výsledky svého průzkumu zaměřeného na pocity při řízení, který provedla ve spolupráci s britskou Loughborough University. Účastníci měli možnost jezdit s modely Abarth F595, 595 Esseesse a 595 Competizione po závodním okruhu, a to jak na místě spolujezdce s profesionálním řidičem, tak mohli také řídit. Podle výsledků prezentovaných formou oficiální tiskové zprávy taková jízda přináší pocity štěstí, ale v některých případech také strach.
Při rychlých kolech převažoval u účastníků pocit štěstí. V případě jízdy na sedadle spolujezdce činil podíl na celkovém emočním zážitku 35,4 %, ve chvíli, kdy účastníci přímo řídili, připadalo na štěstí 31,8 %.
Jaké další pocity jízda po uzavřeném okruhu přinášela, to už bohužel tisková zpráva neuvádí. Pouze připomíná, že jízda na sedadle spolujezdce, kdy řídil profesionální řidič, znamenala také pocity strachu. Ty měly na celkových pocitech podíl 11,9 % a podle tiskové zprávy přispěly ke „strhujícímu zážitku ze dne stráveného na závodním okruhu“. Pro detekci pocitů byla využita kromě několika jiných senzorů (například snímače tepové frekvence) také technologie rozpoznávání obličejů.
Abarth už v nedávné minulosti podobný průzkum prezentoval, přičemž tehdy srovnával jízdu automobilem s cvičením v posilovně. Podle výsledků jízda těmito italskými sportovními vozy po závodním okruhu přinese o 59 % více radosti než cvičení v posilovně. Pokud řídí profesionální řidič, pak se vám dostane dokonce o 77 % více radosti ve srovnání s fyzickou přípravou.