Romanero (neregistrovaný)
Na rovinu, kdyby plácali, že vlak je 100x víc eko než cokoliv jiného, tak ok. Ale spočítali vcelku realistický 4-násobek. To snad nestojí zato rozporovat. Nebo někdo chce vážně tvrdit, že železniční doprava je daleko špinavější než ta individuální?
Filip (neregistrovaný)
S ohledem na vytíženost osobní dopravy mimo špičky a energetický mix tak je to jen o trochu lepší, pokud jde jen o pohon. Ale pak je tu jedno veliké, bakan, špinavé ALE které není vidět a týká se zejména osobní individuální dopravy. Tohle ALE je násobně větší než přímé emise z provozu a BEV to nezachrání. Každá silnice, dálnice, parkoviště, obchodní centra mimo MHD s obrovskými parkovišti, vše související s automotive, jejich údržba, zanechává tak hlubokou stopu, že kdybychom to mysleli s ekologii vážně, tak by osobní automobil museli v podstatě zakázat a je jedno jestli s ICE nebo BEV. Jenže tep civilizace resp. ekonomický koloběh je založen na pohybu, takže je to o tom, co vlastně naši páni chtějí. Peníze a moc a udělají vše proto aby to tak zůstalo. Ale aby oblbli naivní část indoktrinovane veřejnosti tak se zavedli různé ekoodpustky (elektromobilita, emisní povolenky, OZE) které mají zachovat zdání jak je vše skvělé a obnovitelné, ale ta zátěž na životní prostředí se ještě více zintenzivnila (někde mimo EU) a toky peněz spolu s tím. Naší civilizaci není pomoci.
Petr (neregistrovaný)
Zase fajn bouřka mezi ekology a řidiči. Osobně si myslím, že letošní ceny benzinu lidi trochu doženou k tomu jezdit víc vlakem. Ale ne kvůli ekologii ale kvůli tomu, že tankování nádrže do běžného osobáku stojí kolem 48 Kč za litr v menším městě na klasické benzině. Takže bych to uklidnil, bouřku srovnal projekty hromosvodů a nechal každého jezdit tím, co mu vyhovuje. :)