Jaguar přistoupil k odvážnému kroku. Automobilka vstupuje do elektrické éry, aktuálně už neprodává v podstatě žádný svůj starší model se spalovacím motorem a ještě navíc se chce odstřihnout od své minulosti. K tomu má posloužit kampaň, která odstartovala nedávno a která spustila neuvěřitelné množství reakcí. Jestli automobilka chtěla vzbudit rozruch, tak se to povedlo na tisíc procent.
Jaguar zatím ještě své první auto nové éry nepředstavil, ale zejména úvodní velmi barevně růžové video vyvolalo značný ohlas. Mnozí si z toho dělají srandu s tím, že jde o reklamu na nějaká líčidla. Přidal se dokonce i Elon Musk, který se na síti X Jaguaru dotázal, zda ještě vůbec prodávají auta. Britská automobilka ho na oplátku pozvala, ať se přijede podívat druhého prosince od Miami, kde bude představen koncept.
Přidalo se také MG
Nezůstalo ale jen u Elona Muska. Na Jaguar se dokonce odkazuje také pákistánská pobočka automobilky MG. Ta si na svůj facebookový profil umístila jakousi reklamu, která zdůrazňuje, že MG slaví sto let, že má sto let stejné logo a že nepotřebuje žádný „rebrand“. Narážka na Jaguar je zcela evidentní.
Ponechme stranou, že v případě MG se z původně britského výrobce sportovních automobilů stal producent čínských úplně obyčejných aut, který má ve Velké Británii jen malé vývojové centrum. Všechno se vyrábí v Číně. Zákazníci si kupují hlavně MG ZS, což je laciný crossover pro nenáročné uživatele.
Elon Musk si neodpustil na síti X jedovatou poznámku, čímž Jaguaru přinesl dalších sedm milionů zobrazení. Nakonec je to právě dosah kampaně, který se počítá především
Všechny podobné reakce ale zvyšují povědomí o tom, že Jaguar „něco chystá“. Odhalení konceptu, které proběhne druhého prosince, tak bude určitě mimořádně sledovanou událostí. V tomto směru si může marketingové oddělení gratulovat. O tom, zda to celé bude jeden velký průšvih, nebo ne, nakonec rozhodnou zákazníci.
Hodí se připomenout, že ani změna loga není nic výjimečného. Ostatně nemusíme chodit moc daleko. Něco podobného před časem udělala dokonce i Škoda, která se v podstatě zbavila svého okřídleného šípu a její modely už mají na kapotě místo tradičního loga nápis Škoda.
Jaguar teď představí první svůj nový elektromobil, ale pouze jako koncept. Sériový vůz bude odhalen příští rok a do prodeje dorazí až v roce 2026. Mezitím se na některých trzích bude prodávat ještě crossover F-Pace, kterému byla přisouzena role toho úplně posledního Jaguaru vyráběného se spalovacím motorem.
Zdroj: Jaguar, MG Motor Pakistan