Systémy aktivní bezpečnosti si z automobilů postupně nacházejí cestu i do jednostopých strojů. Protiblokovací systém ABS je dnes už u motocyklů samozřejmostí, dražší stroje mívají i velmi vyspělou obdobu stabilizačního systému, která reguluje prokluz zadního kola a míru zvedání kola předního. A další „hlídací“ elektronika je na cestě.
V přiloženém videu můžete vidět v akci prototyp KTM 1290 Super Adventure s adaptivním tempomatem a hlídáním mrtvých úhlů. Běžný tempomat je dnes u motocyklů rovněž relativně obvyklý, adaptivní systém však dokáže samočinně regulovat i odstup od vpředu jedoucího vozidla. U motocyklu se pochopitelně musí při poklesu rychlosti pod určitou mez deaktivovat, nemůže brzdit až do zastavení. V autech takto pracují adaptivní tempomaty v modelech s manuální převodovkou.
Doporučujeme: Co udělá Škoda Octavia nebo Kodiaq, když pustíte volant? Kontrolovaně zastaví
Hlídání mrtvých úhlů pak prostřednictvím diod ve zpětných zrcátkách upozorňuje řidiče na automobil nebo motocykl v souběžném jízdním pruhu. Systém z pochopitelných důvodů není určený pro jízdu v „uličce“ mezi dvěma souvislými dopravními proudy, protože to by kontrolky svítily pořád. Uplatní se třeba při dlouhé cestě po dálnici, kdy jezdec může při změně jízdního pruhu zanedbat „povinné“ ohlédnutí přes rameno vlivem únavy a nesoustředěnosti z monotónní jízdy.
Ačkoliv to oficiální zdroje neuvádějí, dodavatelem technologie založené na radarových snímačích bude Bosch. Ten pro KTM vyrábí například digitální přístrojový panel a celé řadě značek dodává protiblokovací a protiprokluzové systémy.
KTM by chtěla nové asistenční technologie nabízet od modelového roku 2021. Ještě o rok dříve je ale slibuje uvést na trh italská značka Ducati, která patří do impéria VW.