V dnešní době už není úroveň hluku uvnitř vozu potlačována pouze zvukovými izolačními materiály a dynamickými tlumiči. Tyto prvky zvyšují hmotnost a navíc nedokážou zcela pohlcovat akustická vlnění velmi nízkých frekvencí na pomezí infrazvuku. Dnes se nízké úrovně vnitřního hluku dosahuje technologií ANC neboli aktivním potlačováním hluku (Active Noise Control).
Princip této technologie je v podstatě dsti triviální. K vyrušení nechtěných zvuků se používá jiný zvuk se opačnou vlnovou frekvencí (zvuk je vlna, tzv. amplituda). Spojí-li se oba tyto zvuky, dojde k jejich vzájemné eliminaci. Aktivní tlumení hluku funguje nejlépe u nižších frekvencí (tedy běžný hluk, který nás obklopuje prakticky neustále) a nejlépe se vyrušují zvuky, jenž se opakují. Například zvuk motoru, či některé z jeho součástí. Třeba převodovky. S touto technologií se nejčastěji setkáte u moderních sluchátek pro poslech hudby, v automobilové světě se s ní jako jeden z prvních pochlubil Ford v modelu Edge.
Hyundai Motor Group posouvá stávající technologii ANC o řádný kus dál. Korejská automobilka oznámila, že jako první vyvinula systém pro aktivní eliminaci hluku od podvozku RANC (Road Active Noise Control). Na rozdíl od technologie ANC, kterou lze používat pouze u konstantního hluku, jehož výskyt je předvídatelný, novinka RANC dokáže analyzovat různé druhy hluku v reálném čase. To znamená, že dokáže potlačit takové zvuky, jako jsou rezonance mezi pneumatikami a koly nebo dunivé zvuky, které pronikají od vozovky do vozu.
Systém RANC dokázal v testech na vozovkách s různým povrchem snížit hladinu vnitřní hlučnosti až o 3 dB, přičemž hodnota představuje v porovnání s identickým vozem bez technologie RANC snížení hlučnosti přibližně o polovinu.