Automobilka Hyundai uzavřela tříleté partnerství s mosteckým autodromem. Provozovatelé okruhu budou využívat některé modely této značky včetně sportovních vozů i30 N a Kona N, areálu nově dominuje bleděmodrá barva typická pro divizi Hyundai Motorsport a úvodní šikana za cílovou rovinkou teď nese označení „Zatáčka Hyundai N“. Z tohoto partnerství ale budou profitovat také budoucí majitelé automobilů Hyundai.
Hyundai totiž přidává ke každému nově zakoupenému vozu řady N poukaz na půlhodinovou jízdu po mosteckém okruhu. Tuto poukázku je možné uplatnit kdykoliv, kdy se v Mostě konají jízdy pro veřejnost. Zájemci tak nemusí čekat na nějaké speciální akce určené výhradně pro značku Hyundai. Cílem má být možnost bezpečně si vyzkoušet schopnosti sportovních automobilů Hyundai.
Zatímco svezení po velkém okruhu je určeno pouze pro nastávající majitele automobilů řady N, na zdejší polygon dostanou volnou vstupenku úplně všichni, kdo si koupí jakýkoliv Hyundai. Konkrétně jde o voucher na kurzy bezpečné jízdy, které se zde pořádají už spoustu let.
Spojení automobilky Hyundai a motoristického sportu je dnes už velmi silné. Generální partnerství s mosteckým autodromem je jednou z mnoha sportovních aktivit značky. České zastoupení například podporuje tým Janík Motorsport účastnící se okruhových závodů TCR. Do nové sezony tento tým nastupuje s novým automobilem vycházejícím z modelu Elantra. K vidění v Mostě bude o víkendu 2. až 4. září, kdy se zde pojedou závody série TCR Eastern Europe jako doprovodný program Czech Truck Prix 2022. Hyundai se mimochodem vrhl také do podpory závodů motocyklů World SBK, přestože motocykly nevyrábí. Tento seriál se v Mostě zastaví na konci července.
Pouze 25 kusů Drive-N pro ČR
Během tiskové konference Hyundai představil také novou limitovanou edici modelu i30 N. Jmenuje se Drive-N a po specialitě v podobě modelu i30 N Project C jde o druhou specialitu vycházející z korejského modelu nižší střední třídy. Tak radikální úpravy jako u Project C ale tentokrát nečekejte. Hlavním poznávacím znamením jsou kola v bronzové barvě, plakety s GPS souřadnicemi vývojového centra na Nürburgringu, černá loga značky a interiér čalouněný Alcantarou. Technika se nemění.
Hyundai v tomto provedení vyrobí osm stovek exemplářů, do Evropy jich přijde 620, a to jak s karoserií hatchback, tak ve verzi i30 Fastback. Na český trh ale zamíří pouze hatchbacky. Konkrétně jich tuzemské zastoupení dostalo 25. Základní cena vozu je 899 990 Kč s manuální převodovkou. Za automat se připlácí padesát tisíc.