Brzy tomu bude rok, co jsme testovali Mercedes-AMG E 43 4Matic. Automobilka vůz zařadila do nabídky proto, aby vyplnil velkou mezeru mezi civilními provedeními a vrcholem v podobě AMG E 63. Mezera to ovšem byla natolik velká, že do ní Mercedes nově přidal ještě jednu motorizaci. Ta nese označení AMG 53 a kromě spalovacího motoru využívá také malý elektromotor. Fakticky se proto jedná o hybridní AMG.
Doporučujeme: Test Mercedes-AMG E 43 4Matic – Na půl cesty k vrcholu
Elektrifikovaná motorizace AMG 53 bude minimálně pro začátek dostupná v kombinaci s novým CLS a třídou E s karoseriemi kupé a kabriolet. Základem je třílitrový řadový šestiválec, vybavený jedním klasickým turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem. Vyvine výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 520 Nm. Mezi motorem a devítistupňovou automatickou převodovkou se nachází ještě malý elektromotor s parametry 16 kW (22 k) a 250 Nm. Ten má za úkol přiostřit reakce na plynový pedál a samozřejmě i snížit spotřebu paliva. Zároveň také roztáčí spalovací motor v případě, že ho systém start/stop vypne a vyrábí elektrickou energii. Mercedes celou jednotku označuje jako EQ Boost.
V praxi zvládne Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ sprint z nuly na 100 km/h za 4,5 s, stejně jako třída E s karoserií kabriolet (kupé je o desetinu rychlejší). Pro srovnání, v úvodu zmíněný Mercedes-AMG E 43 4Matic se rozjede z klidu na 100 km/h za 4,6 s. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h, s příplatkovým paketem vám automobilka posune maximálku na 270 km/h.
Doporučujeme: Test na pondělí — Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5
Kromě elektrifikované motorizace dostanou budoucí majitelé modelů řady 53 také vzhled blízký plnohodnotným AMG a hlavně pohon všech kol 4Matic+, se kterým umí vrcholné E 63 AMG tak krásně driftovat.