Porsche se spalovacích motorů vzdát nechce. Zachránit je má „elektropalivo“ z vody a vzduchu#google_vignette">Porsche představilo nový vrchol modelové řady Cayenne. Novinka s označením Cayenne Turbo GT vychází z provedení Cayenne Turbo Coupé, oproti němu ale prodělala celou řadu změn na motoru, podvozku i karoserii. Výsledkem je historicky nejrychlejší crossover této značky a zároveň nový držitel rekordu na Nürburgringu v kategorii SUV.
Stejně jako Turbo využívá také Cayenne Turbo GT čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec, který ale nabízí o 90 koní a 80 Nm více. Za celkovými parametry 640 koní/850 Nm stojí poměrně rozsáhlé úpravy základních dílů motoru, jako je kliková hřídel, písty, ojnice nebo rozvodový řetěz. Tyhle všechny díly jsou nové a připravené na ještě větší zatížení. Úpravy se nevyhnuly ani osmistupňové převodovce a třeba rozvodovka nově dostala chlazení vodou. Jiný je nakonec i výfuk, který je zhruba od poloviny automobilu vyroben z titanu a nemá centrální tlumič.
Cayenne Turbo GT díky všem těmto změnám zvládne sprint na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,6 s méně oproti Cayenne Turbo Coupé. Nejvyšší rychlost narostla o 14 km/h, na rovných tři sta. Pokud by vás to zajímalo, kombinovaná spotřeba podle metodiky WLTP je 14,1 l/100 km.
Kromě motoru byl důkladně upraven také podvozek. Ten technici opatřili veškerými dostupnými technologiemi, přičemž Cayenne Turbo GT je má v rámci standardní výbavy, a to včetně řízení zadní nápravy, aktivních stabilizátorů nebo karbon-kompozitových brzd. Celkově je podvozek o 17 mm nižší, vzduchové pružiny jsou o 15 % tužší, stabilizátory dostaly nový software, na přední nápravě byly změněny odklony kol, přední pneumatiky jsou navíc o palec širší a to celé doplňují pláště Pirelli P Zero Corsa o velikosti 22" vyvinuté na míru Cayenne Turbo GT.
Cayenne Turbo GT pak dostal rovněž vylepšenou aerodynamiku v čele s větším zadním spoilerem, který generuje o 40 kg vyšší přítlak. Střecha je karbonová a v interiéru nesmí chybět sportovní sedadla čalouněná Alcantarou. Mimochodem, Cayenne Turbo GT je čtyřmístný automobil. Prostřední sedadlo vzadu nahradila menší přihrádka.
Tohle všechno stojí za rekordem Nürburgringu mezi SUV, který má hodnotu 7 minut a 38,9 sekund. Porsche tak zhruba o tři a půl sekundy překonalo dosavadního rekordmana v podobě Audi RS Q8, jež má s Cayenne společný nejen původ v koncernu VW, ale také velkou část techniky.
Nové Porsche Cayenne Turbo GT je už možné objednat. Na německém trhu stojí 196 078 eur, což představuje oproti Cayenne Turbo Coupé příplatek ve výši 46 tisíc eur. K prvním zákazníkům vůz dorazí v polovině září.