Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a jeho pokrokové podvozkové systémy

Cayenne Turbo S E-Hybrid představuje nejvýkonnější a nejrychlejší Cayenne v historii tohoto modelu. Díky nejvyššímu výkonu 500 kW (680 k) a točivému momentu 900 Nm dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjede se až na 295 km/h. O dokonalou kombinaci sportovní agility, pohodlí na dlouhých cestách a terénních schopností se postaralo hned několik pokrokových podvozkových systémů. Nový špičkový model prokázal typické jízdní schopnosti vozů Porsche v různých typech terénu, když na okruhu Gotland Ring ve Švédsku dosáhl neoficiálního rekordu v měřeném kole. Závodní trať na severu ostrova Gotland v Baltském moři je vyasfaltována pouze zčásti: úsek o délce 3,2 km se již používá, ale dalších 4,2 km má být dokončeno až koncem roku 2021 a zatím je pokryto pouze štěrkem. Jízda po okruhu i se štěrkovým úsekem byla využita k propagačnímu filmování. Německý závodní jezdec a televizní moderátor Tim Schrick v ručně měřeném kole dosáhl času 3 minuty a 51 sekund. „Byl to rallycross s výkonným hybridním SUV – pozoruhodná zkušenost,“ poznamenal zkušební jezdec Schrick. „Dosaženému času na kolo nelze přikládat velký význam. Nemáme žádné údaje k porovnání a vozidlo bylo navíc obuto do ojetých silničních pneumatik. Nicméně způsob, jakým Cayenne Turbo S E-Hybrid absolvovalo okruh Gotland Ring, podtrhuje jeho mimořádné jízdní schopnosti a všestranný charakter. Díky precizní zpětné vazbě na asfaltu i na šotolině a dokonalému spojení různých podvozkových systémů lze tento vůz řídi