[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Věděli jste, že světla dlouho nebyla povinnou součástí výbavy aut?
-
Elektrický světlomet s optikou se objevil ve 30. letech 20. století
-
V některých vozech vydržel bez větších změn až do 80. let
-
První vůz značky Škoda s čirou optikou byla první generace Fabie
Automobilový světlomet prošel během posledních dvaceti let velice rychlým vývojem. Z klasického světlometu, který se od třicátých let dvacátého století prakticky vůbec nezměnil, se přešlo na světla s čirou optikou a xenonové výbojky. Dnes už je ale i toto řešení „zastaralé“, protože se masivně rozšiřují diodová světla.
Doporučujeme: Svícení v autě: denní vs. potkávací světla a kdy (ne)používat mlhovky?
Ačkoli v rámci koncernu Volkswagen nezastává česká značka Škoda roli průkopníka technologických inovací, moderní trendy v osvětlení vozidel se nevyhíbají ani jí. Dnes už vrcholné modely značky Škoda můžete mít s moderními adaptivními LED světlomety, které fungují samočinně.
Doporučujeme: Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
V přiložené galerii se můžete podívat na některé důležité milníky v osvětlení automobilů značky Škoda. Zajímavé je, že automobilový světlomet nebyl dlouhou dobu povinnou součástí výbavy, i když se houfně používal už od počátku 20. století. Faktické povinné zavedení automobilových světel se v Evropě datuje až do roku 1958, kdy byla v Ženevě 20. března přijata „Dohoda o přijetí jednotných technických pravidel pro kolová vozidla, zařízení a části, které se mohou montovat a/nebo užívat na kolových vozidlech a o podmínkách pro vzájemné uznávání homologací udělených na základě těchto pravidel“.